Senaste nytt

Hur lång tid tar det för SAS att registrera EuroBonus poäng från andra flygbolag?

Kan förstå att det tidvis är mycket att göra, men kom igen, 13 veckor??

Det läskiga är att det verkligen tar så lång tid också.
Jag efterregistrera lite nu med M&M och då tog det en vecka för att få in hela flighten fast att en av flighterna var med SAS..

Fråga: är det normalt att det tar 19 dagar (and counting) att få in poäng från Swiss till EB? Eller kan det ha att göra med att min "hemresa" i detta fall inte kommer att ske förrän slutet av maj 2013? Hade två korta flygningar med Swiss intra-Europa i C den 15 september med en bokad returresa först i maj 2013. Man vill ju helst slippa efterregistrering...

Fråga: är det normalt att det tar 19 dagar (and counting) att få in poäng från Swiss till EB? Eller kan det ha att göra med att min "hemresa" i detta fall inte kommer att ske förrän slutet av maj 2013? Hade två korta flygningar med Swiss intra-Europa i C den 15 september med en bokad returresa först i maj 2013. Man vill ju helst slippa efterregistrering...

Hemresan påverkar ingenting. 19 dagar till EB är inte normalt. Det kommer nog att krävas en efterregistrering. Till EB brukar poängen komma in ganska omgående om man inte behöver efterregistrera.

Efterregistrering till EB är ju tack och lov larvigt enkelt! :D

Swiss funkade som tur var för mig smidigt, jag har en strulresa med UA som ej kommit tillbaka
då jag blev uppgraderad och de inte tittade på betald klass utan tyckte det var en award = 0 miles.
Nu väntar jag sedan slutet på Juli.
Heja ebretro!

Min erfarenhet är att det högst tar några dagar, upp till en vecka.... Sedan är det för det mesta tyvärr retroregistrering som gäller!

Mvh
/NotRyan

Jag har under september sett att det tar lång tid för poäng att komma in på kontot. SAS flighter har tagit en vecka och jag har 6st LH flighter from 14/9 som ännu inte registrerats. Någon annan som märkt detta senaste tiden eller har jag bara otur?

SAS-flighter har börjat ta mellan 5-6 dagar att krediteras efter deras utbyte av Resaid till Amadeus Althea. LH-flighterna tror jag du kommer att få retroclaima. LH-flighter har alltid kommit in snabbt för mig i allafall...

Mvh
/NotRyan

Toppen