Senaste nytt

Hur lång tid tar det för extrapoäng att trilla in på kontot?

Det är bara 20K statusgrundande poäng för SAS EB Amex Elite som du behöver betala fakturan för att få.
Är det ändrat tro? Mina brukar trilla in ungefär samtidigt som fakturan ställs ut. Eller brukar och brukar, de två gånger jag fått poängen har det gått till så :)
Det stämmer inte. Mina statusgrundande 20K ramlade in i dec, jag debiterades årsavgiften sent i jan (perioden löper 21 dec - 20 jan).
Jag har inte betalat fakturan (än) där årsavgiften är med.

Det stämmer inte. Mina statusgrundande 20K ramlade in i dec, jag debiterades årsavgiften sent i jan (perioden löper 21 dec - 20 jan).
Det står i alla fall så i villkoren, dessutom har jag nu blivit fakturerad årsavgiften, men ännu inte betalat eller fått de 20K statuspoängen!

Jag borde ha fått statusgrundande 20K i december (2015), vid tidpunkten för teckning/godkännande av kortet. Avgiften debiterades i januari (2016). Kontaktade Amex i januari som konstaterade att jag borde ha fått dem i december. Det ser likadant ut nu. Blir nog till att ta kontakt igen.

Det står i alla fall så i villkoren, dessutom har jag nu blivit fakturerad årsavgiften, men ännu inte betalat eller fått de 20K statuspoängen!
Så kan det mycket väl vara, säger inte emot dig :)
Det är dock ofta skillnad på vad som gäller i teorin och vad som gäller i verkligheten.

En liten info (från amex kundtjänst)
de säger att varje måndag sker en hämtning över från AMEX till SAS och sedan processas "filerna" så för er som fick en sweep på en tisdag eller senare behöver alltså vänta lite längre innan de dyker upp

En liten info (från amex kundtjänst)
de säger att varje måndag sker en hämtning över från AMEX till SAS och sedan processas "filerna" så för er som fick en sweep på en tisdag eller senare behöver alltså vänta lite längre innan de dyker upp
Intressant, min sweep skedde den 17e, alltså förra tisdagen. Skulle den inte kommit in igår då?

Intressant, min sweep skedde den 17e, alltså förra tisdagen. Skulle den inte kommit in igår då?
Min är också den 17:e och då får man räkna med att de fick filerna igår/idag och sen ska ju någon "knappa in dem" i terminalen och sen ska informationen nå rätt databas... Så vilken dag som helst nu

Toppen