Senaste nytt

Hur lång tid behövs på Arlanda efter SK946?

Jag antar att alternativet är att du hyr en bil på ARN och kör till brölloppet om det skiter sig, eller?

Det värsta som kan hända är att jag kommer lite sent och missar kyrkan bara jag hinner till festen. Det är egentligen lugnt, jag vill bara veta om det finns en chans eller om jag direkt ska planera för en alternativ lösning med transport och kunna förbereda fru Najk på rätt sätt :)

CPH är egentligen närmare och därifrån jag oftast flyger men det var ont om platser mina datum.

min erfarenhet är att ORD flyget ofta landar 30-40 min före tidtabell..ibland tidigare än så.

kommer man av bland dom första så har det tagit mig totalt 20 min från bryggan till taxikön via bagagebandet med lite fart under fötterna :)

Åker du Y eller C? Tar hellre UA C över SK C vilken dag i veckan på rutten ARN-EWR-ARN!

Är bokad i B men tänkte försöka göra av med lite poäng om inte min OT till C går igenom.

Varför åker du hellre UA? Är det Lie-flat på UA 757 som går på ARN?

Är bokad i B men tänkte försöka göra av med lite poäng om inte min OT till C går igenom.

Varför åker du hellre UA? Är det Lie-flat på UA 757 som går på ARN?

Det är lie-flat och mycket bättre produkt överlags med mat & dryck samt IFE. Skulle dock aldrig sitta i Y på denna, då åker jag hellre SAS

Med tanke på vad du sa i ditt första inlägg "inte mitt bröllop :)", törs man då säga att jag var i den situationen. Som jag sa till min kund när jag var i Houston 2006: "I never thought I'd ever say this sentence: I hope my flight isn't delayed, because then I'll miss my own wedding" :) Men jag landade i tid och blev uppplockad på Arlanda och åkte direkt till Uppsala där vi gifte oss. :) Var dock en borgerlig ceremoni som vi var tvugna att avklara snabbt för att min fru skulle kunna flytta med till USA, så det var inte livsviktigt, vi hade en riktig ceremoni senare på sommaren. :)

Sorry för hi-jacken, men jag kunde inte låta bli :)

Incheckat bagage? Med priotaggat bagage borde du fixa det, båda USA-kärrorna landar i regel något före tidtabell. :)

Att ha priotagg på bagaget när man landar på Arlanda har ingen betydelse enligt mig. Jag har fått mitt bagage först, men oftast kommer det i mitten eller sist.

Att ha priotagg på bagaget när man landar på Arlanda har ingen betydelse enligt mig. Jag har fått mitt bagage först, men oftast kommer det i mitten eller sist.

Priotaggat bagage har betydelse... I teorin skall det komma bland de första, men i praktiken på Arlanda gör jantelagen så att det ofta kommer sist.

Mvh
/NotRyan

Toppen