Senaste nytt

Hur lång tid behövs för byte i Bryssel?

Xrim

Medlem
Håller på att leta efter en awardresa från CPH till LPA. Har hittat flera med Brussels Airlines. Problemet är att awardresan har 45min transfertid i Bryssel. Det känns tveksamt, jag undrar om någon har gjort samma tur och kan bekräfta att föreslagen rutt med den korta transfern funkar.
 

Attachments

  • Screenshot_20230818_093627_Chrome.jpg
    Screenshot_20230818_093627_Chrome.jpg
    257,1 KB · Visningar: 80

LPC123

Medlem
Håller på att leta efter en awardresa från CPH till LPA. Har hittat flera med Brussels Airlines. Problemet är att awardresan har 45min transfertid i Bryssel. Det känns tveksamt, jag undrar om någon har gjort samma tur och kan bekräfta att föreslagen rutt med den korta transfern funkar.
Hittade detta vid snabb googling

55min MCT

 

fcx

Medlem
Håller på att leta efter en awardresa från CPH till LPA. Har hittat flera med Brussels Airlines. Problemet är att awardresan har 45min transfertid i Bryssel. Det känns tveksamt, jag undrar om någon har gjort samma tur och kan bekräfta att föreslagen rutt med den korta transfern funkar.
Bryssel är en rätt effektiv flygplats att byta inom Schengen på. 45 minuter ska inte vara något problem, men packa ett klädombyte i handbagaget för det är inte säkert att incheckat bagage hinner med.
 

Tomas E

Medlem
Om flyget är i tid bör 45 min för Schengen-Schengen inte vara ett problem i Bryssel. Förvånad om 55 min MCT verkligen avser sådana byten.
 

Jensik

Medlem
Enligt Expertflyer är MCT på BRU med Brussels Airlines 35 (inom Schengen) eller 45 min (Schengen till Europa)
SN-SN II .35 REGION SCH - REGION SCH
SN-SN II .45 REGION SCH - REGION EUR
 

palmen

Moderator
Med tanke på att bytet kommer upp så ska det vara en godkänd connection. Som längst att gå mellan gater är det typ 5 minuter inom Schengen så du hinner eventuellt med ett besök i loungen lite snabbt också om ni är i tid.
 

Jannes

Medlem
Brussels har en gång i tiden biljetterat åt mig ett Schengen-byte i Bryssel med 35 min bytestid. Sedan skiftades min connection och det hade blivit 10 min, så blev att boka övernattning invid BRU istället.
Så någonstans mellan 10-35 minuter tycker väl Brussels Airlines är gränsen. :D
 

Xrim

Medlem
Brussels har en gång i tiden biljetterat åt mig ett Schengen-byte i Bryssel med 35 min bytestid. Sedan skiftades min connection och det hade blivit 10 min, så blev att boka övernattning invid BRU istället.
Så någonstans mellan 10-35 minuter tycker väl Brussels Airlines är gränsen. :D
10minuter?! då gäller det att sitta på rad ett och armbågar sig ut ur planet, gärna med Rollerblades på fötterna.
 
Toppen