Senaste nytt

Hur lång tid behöver jag på mig på Newark för byte av flyg?

Verkar inte finnas några bonusresor då, förutom kanske en 9,50h mellanlandning IAH med status (X).
Hehe, nej jag förstår att dom i kundtjänst lovar saker. Lite därför jag ville fråga er här inne som har erfarenhet ute i verkligheten :)
Det värsta som kan hända egentligen är att vi blir kvar 1 natt och får bekosta en ny biljett.
Har bokat resan med AMX premium, har ingen status på sas.
Vart skulle ni vända er och teckna en försäkring för ersättning för eventuellt nya biljetter hem?

Kolla United och SAS i dina respektive bokningar. Dom erbjuder försäkringar. Börja där och kolla villkoren. Annars skulle jag googla lite.

Verkar inte finnas några bonusresor då, förutom kanske en 9,50h mellanlandning IAH med status (X).
Hehe, nej jag förstår att dom i kundtjänst lovar saker. Lite därför jag ville fråga er här inne som har erfarenhet ute i verkligheten :)
Det värsta som kan hända egentligen är att vi blir kvar 1 natt och får bekosta en ny biljett.
Har bokat resan med AMX premium, har ingen status på sas.
Vart skulle ni vända er och teckna en försäkring för ersättning för eventuellt nya biljetter hem?
Flyger du Eco eller Business? Avsaknad av fasttrack i säkerhetskön kan vara en riktig killer på Newark. Det brukar ta nog lång tid även med FastTrack.

Åker 25/4-7/5 så litet tag kvar. Och vädret ska väl vara bra då som jag förstår?!
Då borde iaf inte vädret vara något problem, även om man inte är helt säker. Men det är ju inte "väderperiod".

Huruvida government shutdown fortfarande gäller då vet man ju aldrig, men det är föga troligt. De är ju redan nu alldeles strax (tror jag det är, eller om de precis passerat) på rekordnivå.

Forsok valja plats langs sa langt fram som mojligt i planet fran CUN och skams inte nar du gatt av planet utan spring om sa manga som mojligt for att spara lite tid i passkontrollen. 2h ar tajt men borde ga om du kan fa bagage taggat hela vagen.

Toppen