Senaste nytt

Hur länge gäller SAS EuroBonus Gold status?

Vad tror ni finns det någon chans att be SAS om en individuell bedömning... och vart ringer man då...? Tallin??
Så du förväntar dig att SAS ska utöka din period 25%? Om en intjäningsperiod är 12 månader så är den 12 månader. Hade SAS avsett att den skulle vara 15 månader så hade de satt den till det. Det är inte ens någon idé att du försöker..

Tänkte passa på att fråga om någon lyckats förlänga sin intjänadeperiod för EBG...?

Jag har i dags läget 29 925 statuspoäng som jag skramlat i hop under senaste intjäningsperioden (som går ut i morgon 31/1). Mitt EBG kort går dock ut den 30 April. men till saken hör att jag har en bokad, betald och biljetterad resa med SK/SQ i April. Business, Stockholm-Frankfurt - Singapore - (Phuket - Singapore) - Dusseldorf - Stockholm.

Vad tror ni finns det någon chans att be SAS om en individuell bedömning... och vart ringer man då...? Tallin??
Jag ger dig större chans att överleva en flygkrasch från 10.000 meters höjd än att få igenom det där.

Ursäkta frågan, men den kom sig av en medlem som i detta forum hade fått besked som hade fått besked av SAS, att det fans möjlighet till "Individuell Prövning", så jag var nyfiken om någon hade sökt/fått sådan prövning...

Ursäkta frågan, men den kom sig av en medlem som i detta forum hade fått besked som hade fått besked av SAS, att det fans möjlighet till "Individuell Prövning", så jag var nyfiken om någon hade sökt/fått sådan prövning...
Fråga skall man ju alltid göra, men som andra sagt, du är för långt ifrån. Det finns dom som har varit några hundra poäng kort där kundtjänst har krediterat kontot ett antal baspoäng, men inte drygt 15K poäng tyvärr...

Jag har aldrig hört talas om någon som fått "individuell prövning". Om man är några få poäng kort (säk kanske 100-200 poäng) så har SAS ibland efterskänkt dessa.
Du har inte ens flugit in 2/3 av ett guldkort och begär en förlängning av din kvalperiod med 3 månader. Självklart har man haft fel många gånger i sitt liv men här tror jag nog inte SAS kommer vara villiga att förhandla. Man kan inte ändra sitt kvalificeringsår så varför de skulle ge dig 3 månader längre ser jag ingen anledning till. Resan du har bokat är dessutom med Singapore Airlines och inte SAS, om det skulle väga in så skulle du nog ha bokat Business med SAS och inte Singapore.

Som sagt - ursäkta frågan, jag var nyfiken efter att ha läst en annan medlems inlägg ang. detta...
Men inser att detta är en känslig punkt...

Som sagt jag är en glad semesterresenär som till 90% flyger utanför tjänsten...
Och SAS flyger varken till Singapore eller Thailand numera...

Toppen