Senaste nytt

Hur länge gäller SAS EuroBonus Gold status?

Mitt Diners och MC har valid datum t.o.m. min EBG-giltighet. Även smartpasset har det datumet på sig. Amexet har en annan giltighet.

Kortet får väl samma giltighetstid som statusen? Jag har både MC och Diners och båda är giltiga till juni i år vilket stämmer väldigt överens med att jag har kvalificeringsperiod till 31/3 + 3 månader extra giltighet.
MC skaffade jag till och med så sent som i december efter att jag redan hade fixat guld även för nästa period men fick ändå giltighetstid till 06/14.
Jag har olika giltighetstider mellan korten.
MasterCard och Diners har 03/15 och Amex har 07/15.

Mitt Diners och MC har valid datum t.o.m. min EBG-giltighet.
I så fall har jag min EuroBonus Gold status till mars 2015? :confused:

Enligt appen har jag silver t.o.m. 02/15 men det korrekta borde vara 04/14. Min period tar slut sista januari och föregående period kvalade jag inte in som silver.

Mitt EB Mastercard har sista giltighetstid 04/14, medan mitt amex har nångång under 2015.

Min slutsats är att Mastercard:et stämmer. Jag fick det för nån månad sedan, så att de tryckte upp ett kort som bara är giltigt i 3-4 månader bör ha en anledning.

Amexkortets giltighetstid följer inte EB-statusens giltighetstid, mitt kort som jag fick i fjol eller året innan är giltigt till 06/15...

Mastercardets giltighetstid är alltid 06/år+1. Min kval.period är 1/4 -- 31/3 så MC stämmer fullt ut...

Mvh
/NotRyan

Toppen