Vad jag försöker få fram är om du och andra önskedrömmer,
Nej inte alls, jag förstår inte den hårda tonen här. Detta är ju ett diskussionsforum, där man diskuterar saker. Det är ju ingen som har kristallkulan.
Jag gör skillnad på:
- Länder som stängt sina gränser helt, där sina egna medborgare även får svårt att komma in
- Länder som har stänga gränser från vissa andra länder och vissa medborgare
- Länder som gör olika typer av undantag, exempelvis ett negativt coronatest, karantän, vaccinbevis
- Länder som har helt öppet för vissa länder, med olika antal och typer av villkor
- Länder som har helt öppet utan några undantag.
Att få personer nyttjar möjligheten att åka till Thailand, eller andra länder för den delen med krav på karantän är nog inte karantänen i sig utan de
övriga restriktioner som gäller i landet och det allmänna läget. Som jag skrev i den här tråden tidigare är det nog ingen som vill åka till Phuket idag där du möts av att nästan allt är igenbommat.
Att sitta i karantän på designerat hotell i två veckor är inte på något sätt kul, och inte heller gratis för den delen. Självklart blir det inga barnfamiljer som åker på semester under dessa villkor.
Just nu är det ju stopp för crew att komma in i landet, vilket försvårar det rejält för internationell flygtrafik. Vi får väl se vad som händer efter den 28e Februari.