Senaste nytt

Hur hittar ni billiga business biljetter?

bankb

Medlem
Jag är lite nybörjare till Expertflyer. Men när jag söker där så ser jag många gånger att det finns businessbiljetter av billigaste sort. Men när jag sen söker på flygbolagens hemsidor så är det väldigt sällan det dyker upp några några i billigaste business.

Gör jag något galet, läser av info fel eller är det så att flygbolagen siter inte alltid visar det billigaste även om det finns tillgängligt?

Jag är lite nybörjare till Expertflyer. Men när jag söker där så ser jag många gånger att det finns businessbiljetter av billigaste sort. Men när jag sen söker på flygbolagens hemsidor så är det väldigt sällan det dyker upp några några i billigaste business.

Gör jag något galet, läser av info fel eller är det så att flygbolagen siter inte alltid visar det billigaste även om det finns tillgängligt?
Du kan ha missat krav som gäller för de priserna, t ex > 28 dagar förköp, eller stanna minst en lördag eller minimum 6 dagar eller att priset bara gäller en viss period. För att se detta behöver du tolka fare basis för den faren.

Du kan ha missat krav som gäller för de priserna, t ex > 28 dagar förköp, eller stanna minst en lördag eller minimum 6 dagar eller att priset bara gäller en viss period. För att se detta behöver du tolka fare basis för den faren.

Antar att alla bolag också ändrar fare basis, så det är ingen standard man kan hålla reda på?

Jag tycker enklaste sättet att hitta billiga business biljetter är ITA Matrix "kalender sök".

Tycker ibland det är svårt att hitta sånna biljetter via bolagens hemsidor sen också. Särskilt när det är mer än ett bolag inblandat.

Har ofta använt resebyrå förut, kostar säkert nån hundring extra för tjänsten,men känns som att dom verkligen kan skrapa fram billiga biljetter enklare.

Glöm inte heller att bara för att det finns fares så behöver det inte finnas tillgänglighet. ExpertFlyer är fel ställe att leta billiga biljetter i av flera anledningar, inte minst för att man söker antingen på fares (som dessutom oftast är helt utan skatter/avgifter) eller så söker man på tillgänglighet. Blir ett himla pillande att få ihop det. ExpertFlyer är jättebra, men inte just till att söka lägsta (bokningsbara) pris på en viss sträcka.

Toppen