Senaste nytt

Hur hittar jag bonusresor med BA?

Jag hittar ARN-NYC som billigast för 143500 avios. Då är det Off peak på samtliga avgångar. Går det åt mer poäng till NYC än BOS eller vad är det som jag missar?

njoda, jag ser at det finns flyg när jag väl söker rätt, men tycker endå det er rett dårligt. T.ex kollade jag LHR-MIA ut i F 5.nov och hem i C 10.nov. Med avios blev det 88.500 avios + SEK 18.438, alternativt 147.500 avios + 6.692 SEK. Dette var off-peak priser. Kollar jag på vanliga billetter på samma flighter koster det med samma kabiner DKK 25.383 t/r (från CPH!) eller DKK 29.500 i F båda håll, även dette från CPH...

Det er da en riktig usel f/x på avios'en, eller? Personligen känner jag at jag skal forsöka bränna mine avios sen bara boka F direkt om jag skal flyga BA. Behöver ikke BAEC gold när jag enbart flyger BA på longhaul og da alltid vil flyga C eller F...med EB er det en annan femma, der vil jag gärna få tilgång til fasttrack och lounge även om jag flyger GO på korte sträckor.

Jag hittar ARN-NYC som billigast för 143500 avios. Då är det Off peak på samtliga avgångar. Går det åt mer poäng till NYC än BOS eller vad är det som jag missar?

För First t/r ? Sembl har väl räknat på First dit och CW tillbaka

LHR till New York och Boston är Zone 5 -> 50+68=118k Avios
ARN-LHR Zone 2

Std_red_BA.png

Your guide to spending Avios | 2015 - FlyerTalk Forums

Försöker hitta award enkelväg mellan ORD och IAH utan framgång. Det finns inga datum alls i juli om man tittar via BA. Det fanns dock för 30K enkelväg via AA. Har cirka 23K avios som jag vill bränna. Vad rekommenderar ni?

Försöker hitta award enkelväg mellan ORD och IAH utan framgång. Det finns inga datum alls i juli om man tittar via British Airways. Det fanns dock för 30K enkelväg via American Airlines. Har cirka 23K avios som jag vill bränna. Vad rekommenderar ni?

Jag rekomederar att boka en enkel för $89 via AA som verkar finnas gott om dagligen isället. BA verkar ha lite strul med sin Avios sida och visar typ inget för mig någonstans heller just nu. Att lägga avios + 28 kronor i skatter är visserligen bra men inget jag hade gjort oavsett när det finns biljetter för just $89

Jag rekomederar att boka en enkel för $89 via AA som verkar finnas gott om dagligen isället. BA verkar ha lite strul med sin Avios sida och visar typ inget för mig någonstans heller just nu. Att lägga avios + 28 kronor i skatter är visserligen bra men inget jag hade gjort oavsett när det finns biljetter för just $89

Tack för svar, är det vanligt att det inte finns award med avios under sommaren eller är detta en tillfällig glitch?

Toppen