Senaste nytt

Hur hittade ni BusinessClass.se/dk/no?

Om jag missminner mig hittade jag en lite artikel i Expressen´s resebilaga... eller om det var någon annan tidning.

För ca ett år sedan avsåg jag att resa till Hawaii i businessclass över jul och nyår. Försökte googla mig fram till bra priser och hamnade i en deals tråd från dr.miles.

Nu blev det inte riktigt så men jag började läsa här och insåg att jag kunde halvera mina privata resekostnader och få loungetillgång etc. Detta i sig har dock fått mig att resa 3 gånger mer än förr.

För min del var det Jacob som PM:ade mig på FlyerTalk. Hade en lång poängbrännarresa på gång och surfade runt på FT för tips, där jag bl a hittade flera av Jacobs reserapporter.

Mycket har man varit med om sedan dess, tack vare alla tips och trix man lärt sig här... :)

Höll på med lite sökande (var EBS på väg till EBG) angående Eurobonus och hamnade på forumet. Tog några månader av slöläsande innan jag registrerade ett konto. Nu har det blivit mer resande både i jobbet och privat, och fler flyg- och hotellkort.

Hittade hit när jag googlade efter flygbiljetter.. Sedan dess har det bara gått utför ... men på ett bra och givande sätt. :)

Kul att tråden verkar ha inspirerat två nya medlemmar att börja skriva! Välkomna @storbokstav och @JSSN!

BC började som en väldigt liten site och har vuxit rätt mycket år efter år. När det drog igång 2011 var det allt som oftast tomt i listan över nya inlägg och man hade stenkoll på alla. Jag var inte riktigt lika tidig som @Dr. Miles (då AHO) utan blev indragen först i början på maj.

Numera börjar det faktiskt bli svårt att hänga med och läsa allt. Om jag är ute och reser blir det snabbt X sidor med olästa inlägg och det tar en bra stund att komma ikapp. Det är dock fortfarande så att majoriteten av alla inlägg kommer från en ganska begränsad skara användare.

Jag hittade hit efter en sökning på Google. Jag skulle åka min första resa i business class med Lufthansa hem från Lissabon. Ville kolla upp vad jag kunde förvänta mig och hittade ett inlägg som någon (tror det var Jacob) skrivit om i stort sett samma resa. The rest is history.

Toppen