Senaste nytt

Hur har er kort-reseförsäkring fungerat i praktiken?

Erik M

Medlem
Vilket kort? Vad krånglade de kring?
Diners.
Trygg-Hansa krävde en pappersblankett och originalkvitton. Pappersblanketten dröjde de med att skicka, skickade först fel blankett. (Man kan skriva ut den men den finns inte tillgänglig på deras site, man måste ringa för att få länk till den)
När de väl betalade för en del av mina utlägg kom de inte med någon som helst förklaring, såg bara lite pengar insatta på kontot en dag. Därmed fick jag inte veta vilka utlägg de av någon anledning inte ville ersätta.

Att jämföra med Länsförsäkringars hantering av ärende om försenad väska:
Ett telefonsamtal - uppge kontonummer och få ersättning.
 

tuesday

Medlem
Hittills skit med Skandia Betal/Kredit-kort. Har gjort en anmälan nu med Visa Business (Handelsbanken) - få se om de är något bättre
 

jdb264c

Medlem
Amex EB Elite kort. Vet inte vad problemet är, långsamma och dålig koll är väl vad jag hänger upp mig på.
Inte så imponerad jag heller av Elites serviceinställning. Var i Spanien förra veckan och drog på en riktigt ordentlig magsjuka. Ringde deras nummer och fick prata med en nonchalant kille som skrattade åt mig när jag frågade om de hade information om vårdinstanser i närmsta större stad (Malaga) trots att det står så fint i avtalet att de bistår med sådan information. Kunde dessvärre inte riskera att läggas in i Spanien och dra på mig MRSA så jag fick ta mig hem med en Go Light-biljett som jag nu inte kommer få tillbaka pengarna för.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Fick ersättning med ett Amex premium då jag hade ett möte i Tokyo och min väska inte dök upp, var tvungen att köpa en nya kostym, slips, skjorta och ett par skor samt lite underkläder och Det ersattes av Amex + SAS så jag tjänade pengar... :)
 

Stefan62

Medlem
Jag fick avbryta/ställa in en Londonresa pga akut sjukdom för några veckor sedan. Har kontaktat Amex/Solid (har Elite) och skickat in alla begärda handlingar. SKulle fått besked inom 5 dagar. Efter 10 dagar kontaktar jag dem igen och får ny begäran om att "svara på tre frågor". Alla dessa tre var redan besvarade för 10 dagar sedan längre upp i samma mejl! Blev tvärförbannad och ringde upp dem igen och bad och få tala med handläggaren. Detta var vid lunchtid och jag fick veta att hon gått för dagen. Så nu, ytterligare 3 dagar senare och efter att ha svarar på samma frågor IGEN så har jag inget besked från dem. Urkasst IMO och jag kommer att kontakta Amex och berätta vad jag tycker efter midsommar.
Så mitt betyg är än så länge en överkorsad bålgeting (av fem).

Hur har det gått?
 

Valley

Medlem
Vid utresa och borttappat bagage och inställda flyg har Amex skött utmärkt (Gold och Business Gold). Då har jag haft direktkontakt med dem.
Skada på grabben vid bilresa var heller inget problem. (Business Gold). Behövde inte använda A'x då Trygg Hansa och Landstinget tog hand om det hela.
Väskor borta vid hemresa har i princip ingen velat bry sig om. Sista gången fick jag ersättning direkt av SAS.

Sämst i mitt fall var Europeiska. Fanns väl en 8-miljoner undantag till varför deras försäkring inte gällde.
 
Toppen