Senaste nytt

Hur har BusinessClass.se påverkat ditt liv?

Slukar ju mycket tid, men pendlar rätt friskt så det skadar inte. Flyger alldeles för lite för att nå någon status men tjänar lite fler poäng än innan BC.se. Sedan har detta utvecklats till en hobby, vilket tjejen och vänner inte riktigt förstår. Önskar mig ett jobb där jag reser lite grann i tjänsten så man kan uppnå någon form av status, men det är nog föga troligt. Klickar nog på appen ett tiotal gånger om dagen och går in via datorn kanske en till två gånger om dagen, tyvärr blir mitt sportintresse lite lidande för mitt nya beroende. Tycker mycket om den gemytliga och trevliga stämningen som oftast råder här på forumet. Tack till alla redaktörer och alla medlemmar.

Förutom att jag går in här ett par gånger om dagen, har jag sedan jag läste om businessclass.se för första gången i Dagens Industri även betalat ett antal tusenlappar till ett amerikanskt flygbolag jag aldrig rest med, börjat vänta på att ett sydamerikanskt flygbolag ska ha rea, flertalet gånger studsat runt bland flygplatser inom USA istället för att flyga direkt, samt seriöst börjat överväga om inte bästa vägen från CMB till ARN vore att åka via HKG och FRA. Behöver jag tillägga att det är klart jobbigare att åka i economy också?

BC har helt klart påverkat tillvaron. Jag är ingen extrem BC karaktär, men här känner man sig förstådd, om ni förstår vad jag menar?
Tycker helt enkelt att det är förbaskat kul och intressant. BC har berikat min ibland påfrestande tid som affärsresenär.

men här känner man sig förstådd, om ni förstår vad jag menar?

Det där är en jätteviktig sak med BC.se! Kommer man på träffarna så blir det ännu mer träffad av denna aspekt. Det är jätteskönt att ha folk i sin omgivning som inte tycker att det är en lyx som man ska vara tacksam över att få resa i jobbet!

Det är jätteskönt att ha folk i sin omgivning som inte tycker att det är en lyx som man ska vara tacksam över att få resa i jobbet!
+1 Verkligen en lyx att få flyga till Birmingham (ersätt med valfri destination) bo på lyxhotell (Holiday Inn Express Birmingham / eller annat glassigt boende) och sitta med kunder i nästan ventilerade konferensrum och äta i deras lyxiga matsal och sedan vända åter och jag missade det bästa missa en hel del fritid genom att sova/resa borta.

+1 Verkligen en lyx att få flyga till Birmingham (ersätt med valfri destination) bo på lyxhotell (Holiday Inn Express Birmingham / eller annat glassigt boende) och sitta med kunder i nästan ventilerade konferensrum och äta i deras lyxiga matsal och sedan vända åter och jag missade det bästa missa en hel del fritid genom att sova/resa borta.

Du glömde alla hotellfrukostar där du kan äta obegränsat och allt traktamente som man får med Svenska generösa regler......

BC har helt klart påverkat tillvaron. Jag är ingen extrem BC karaktär, men här känner man sig förstådd, om ni förstår vad jag menar?
Tycker helt enkelt att det är förbaskat kul och intressant. BC har berikat min ibland påfrestande tid som affärsresenär.
Instämmer !
Hade det inte varit för BC så hade inte vi samt våra bästa vänner kommit iväg till Tbilisi om exakt två veckor :D

Jag anses duktig när det gäller resandet och rådfrågas ofta inom bekantskapskretsen. Den villfarelsen togs ifrån mig ganska omgående, men OBS! i positiv bemärkelse, när jag började följa BC. Har lärt mig oerhört mycket nytt och nyttigt som jag haft användning utav. Ett exempel är att inte boka absolut lägsta pris på flyg och därmed få löjliga poänguttag. Någon 1000-lapp till nästa bokningsklass kan ofta göra en rejäl skillnad i poäng.

Slutligen som gusten skriver, man känner sig förstådd i detta forum, säkerligen många med mig som reser ut söndag eftermiddag med dåligt samvete .Inte så värst glassigt.

Toppen