Senaste nytt

Hur hanteras bagage vid resa med flera byten?

Det står ju på SAS hemsida att det är första bolag som gäller om man bokar på nätet, då blir det ju med 117-stock, om de inte lyckas kommunicera detta till sina underleverantörer så måste det ju vara deras puck.
Stämmer inte, flyger du tex med SAS till Köpenhamn från Stockholm och vidare med Air Canada till Toronto så är det Air Canadas förmåner som gäller.
Du måste göra skillnad på bagageregler och förmåner. Har själv råkat ut för just det och det är bara att pröjsa i de lägena. Förmånen gäller bara på SAS inte andra bolag.

Eventuellt kan du välja, det viktiga är vad som händer vid checkin, vill du ha väskorna ber du personalen checka in dom till Toronto. Du skrev 5+ timmar tidigare men det är tydligen 12 timmar (vilket iofs är 5+) och övernattning så det blir en helt annan sak då. Utan att veta så tror jag nog att man alltid kan få ut sitt bagage vid övernattning om man vill.
Blev snurrig när man hamna efter i tråden :confused:

Jag har en 5+ conection på LHR men där har jag förstått att väskorna läggs på lager tills planet går till YYZ.

Det bästa verkar vara att vi begär att få väskorna checkade till YYZ för att kunna ha tillgång till dom under natten.
Det är på YYZ vi har 11-12 timmar mellan som är över natten.
Jag får ta med mig lika mycket som på SAS innan, 2 väskor/person a32 kg, kollade på AC hemsida.

Blev snurrig när man hamna efter i tråden :confused:

Jag har en 5+ conection på LHR men där har jag förstått att väskorna läggs på lager tills planet går till YYZ.

Det bästa verkar vara att vi begär att få väskorna checkade till YYZ för att kunna ha tillgång till dom under natten.
Det är på YYZ vi har 11-12 timmar mellan som är över natten.
Jag får ta med mig lika mycket som på SAS innan, 2 väskor/person a32 kg, kollade på AC hemsida.
OK, i London behöver du inte hämta ut bagaget. I Toronto finns det risk att du måste ta ut det om de inte kan förvara det över natten. Du kan definitivt välja att få ut bagaget där om du vill.

Toppen