Senaste nytt

Hur hade du valt att resa från Sverige till Nya Zeeland på awardbiljett?

Impendill

Medlem
Vad skiljer gamla mot nya first på en B747? Är det jätte stort skillnad? Jag har sett hur det ser ut på biler och tycker givetvis att den nya ser mycket finare ut, men komforten kanske är bra i gamla med?
 

Impendill

Medlem
Ringde Tallin idag för att ändra ytterligare i min bokning. Såg två platser på United, ANA samt Lifemiles men Tallin kunde bara se en och därför gick det ej att boka.
När jag tittade några minuter senare fanns det bara en plats som tallin sa, men nu finns det återigen två.
Varför blir det så? Finns det chans till att kunna ringa in och få de platserna i morgon igen?
 
Risken finns som sagt att det är en äldre F-produkt på B747, vilket flygplan det blir vet du inte förrän det lyfter från Bangkok mot Paris mer eller mindre. Brukar ändras några gånger fram tills avgång. First är fortfarande First, och personligen skulle jag absolut välja First på båda sträckorna om det fanns möjlighet istället för F på A380 och C på BKK-MEL.

Instämmer, C känns inte skoj efter en F. Jag tycker "nya" First på Thai 747 (9 säten) är bättre än A380 även om den senare är kul att uppleva för det är ett stort och nyare plan. Jag har varit med om byte av kabin från ny (9 säten) till gammal (10 säten) på avresedagen, sjukt irriterande.

Vad skiljer gamla mot nya first på en B747? Är det jätte stort skillnad? Jag har sett hur det ser ut på biler och tycker givetvis att den nya ser mycket finare ut, men komforten kanske är bra i gamla med?

Den gamla kabinen är helt öppen, den nya är innesluten i små sviter. Sitter du på 1A/1K så har du det bra oavsett tycker jag, mat och service är sjukt mycket bättre i First än Business Class. Notera att du inte kan flyga First till Melbourne, endast Sydney med Thai.
 

Impendill

Medlem
Oavsett om det blir nya eller gamla F så är det bättre än C?
Hur ser chanserna ut för att få någon av flighterna i den nya kabinen om man flyger MXP-BKK-SYD? Finns det någon statistik där:)?
 

Impendill

Medlem
Idag när jag ringde Tallin för att boka om igen så svarade de att jag inte får lov att byta i BKK på nervägen och sedan PEK på hemvägen. Byten i 3:e zon måste ske i samma zon på ut respektive in resa.
Är det så?

Jag har ju CDG-BKK-MEL-PEK-CDG biljetterad redan.
 

Dr. Miles

Expert
Idag när jag ringde Tallin för att boka om igen så svarade de att jag inte får lov att byta i BKK på nervägen och sedan PEK på hemvägen. Byten i 3:e zon måste ske i samma zon på ut respektive in resa.
Är det så?

Jag har ju CDG-BKK-MEL-PEK-CDG biljetterad redan.
Många medlemmar har fått olika besked gällande denna punkt. Det är bara att ringa tillbaka och prata med en annan agent.
 
Toppen