Det ska inte räcka men samtidigt så är det ingen som har koll vad du gör om dagarna som turist. Frågan är om du blir beviljad F med din inbjudan, det beror på vad som står i inbjudan. Ser dock inte vinsten i detta om du ändå måste söka visum?Om jag åker till ett kinesiskt företag i Tianjin (via PEK) med en letter of invitation från dom, kan jag klara mig på F visa? Eller går det tillochmed bra att ta det på 144h visa-free trots businessanknytning på resan?
Det ska inte räcka men samtidigt så är det ingen som har koll vad du gör om dagarna som turist. Frågan är om du blir beviljad F med din inbjudan, det beror på vad som står i inbjudan. Ser dock inte vinsten i detta om du ändå måste söka visum?
Ok, tack... vad är ditt förslag här? Företaget använder sig av konsultservice för att säkra visa åt oss så jag tror egentligen inte det blir ett problem men jag vill beväpna mig med kunskap först för att bättra veta vilka processtider jag har att vänta. (Har tentativt satt besöket till alldeles efter kinesiska ny år dvs första veckan i Feb).
Precis som redan angivet så att du söker vanligt affärsvisum.Ok, tack... vad är ditt förslag här? Företaget använder sig av konsultservice för att säkra visa åt oss så jag tror egentligen inte det blir ett problem men jag vill beväpna mig med kunskap först för att bättra veta vilka processtider jag har att vänta. (Har tentativt satt besöket till alldeles efter kinesiska ny år dvs första veckan i Feb).
Sökte du via Comet sist då också? För då kanske dom har massa uppgifter sparat från då (Kanske lättare för dom att kontrollera med biometriska rutiner som dom började med 2019/20 någon gång).Inbillar jag mig eller har Kina underlättat VISA ansökan avsevärt de senaste åren? Senast jag sökte VISA så var det en historik över hela min familj, det senaste jag blivit ombedd att skicka in till Comet Consular/CIBT upplever jag som betydligt mindre uppgifter.