Ja, precis och med det ville jag säga att när dom bytte ut passet p.g.a fabrikationsfelet så var man tvungen att lämna ifrån sig passet medan vid vanliga förnyelser så får man behålla det, så det är inget inkonsekvent med detSom sagt samma scenario för mig för något år sedan. De nya EU-passen som hade något fabrikationsfel som gjorde att sidan lossnade lätt.
Väldigt svårt för mig att kunna visa upp det passet där jag även hade mitt tidigare Kina-visum. Blir väl inga fler resor till Kina för min del utöver 72/144h möjligheten.
Du måste ha varit där ett antal ggr senaste året för att kunna söka multiple entry. Minns inte exakt reglerna, men de står på hemsidan.Jag behöver visum till Kina, som turist, men funderar på möjligheten att ansöka om Multi entry. Någon som har erfarenhet av det?
Går det att få multi-entry som turist? Vad behöver jag i så fall?
Försöker få fram hur man går till väga när man ska nyttja 72 timmars visumfrihet i Peking? Är de bara att ta med printade biljetter till tredje land så åker man utan något annat?
Nej, men har man skäl att ofta vara där brukar det gå ändå ibland. Har en bekant som får 1-2års hela tiden, men att ha sommarboende i Kina och goda kontakter hjälper...De utfärdar inte multi entry turistvisum för närvarande..