Senaste nytt

Hur gör ni med rakattiraljer?

Men det går ju alldeles utmärkt att resa med vätskor i handbagaget? Varför krångla med aftershave-våtservetter och tandkräm i fast form?

På vissa resor tvingas jag prioritera vilka vätskor jag ska lämna hemma om jag bara vill resa med handbagage och då måste få plats med alla vätskeförpackningar i den lilla plastpåsen. Då skulle det kunna vara intressant med vissa hygienartiklar i fast form för att på så sätt kunna ta med allt jag vill.

Det måste vara fel på mina ögon, nu har jag läst den här rubriken som Raket-Linjaler
Inget fel på ögonen. Jag skulle tro att det är ditt undermedvetna som önskar att nästa flight företas med ett betydligt häftigare "flygplan" än normalt. "Linjaler" är säkert kopplat till någon argsint småskolelärarinna som du inte lyckats förtränga. :p:oops::rolleyes:

Jag gillar klar rakgel. Utmärkt att klicka ur i en liten någramilliliters-flygburk och räcker oftast till ett antal rakningar innan den ska fyllas på (de rackarna rymmer mer än man tror)

Mach3 hyvel med rakborste+raktvål har inte varit några problem på 100-tals flighter. Fast nu skippar jag tvålen på kortresor och använder hotellets tvål plus min rakborste...

Jag är en sån typ. Tycker att det tar tillräcklig tid där ändå med allt pyssel, bälten som ska av
När det kommer till bälte så tar jag alltid ett sådant som kriminalvårdare har, de piper inte i metalldetektorerna. Visserligen är sådana inte jättesnygga, men neutrala!

Gilette:n åker ner tillsammans med raktvålen + borsten. Har kört på så x-antal år sedan puberteten kickade igång :D Aldrig haft problem med det.

Toppen