Senaste nytt

Hur gör man för att boka familj på 4 i business till Cooköarna med Eurobonus

Varför skulle inte EB funka? SFO till LAX med UA tycker jag att dom kan klara!
Kollat lite och det ser ut som att det skulle gå att boka LAX RAR även söndagar osv men, men jag har inte lyckats kolla om det faktiskt går fler flyg en 1 i veckan från LAX till RAR.

Varför skulle inte EB funka? SFO till LAX med UA tycker jag att dom kan klara!
Det beror på bonusprogrammets villkor. Många program har begränsning när det gäller routing.
Bonusresa som Europa-Oceanien är att flyga till andra sidan jorden och då finns det routing via Atlanten och via Asien.

Att du eller vi tycker att det bör vara OK routing är en sak, men det är ändå SAS EuroBonus som bestämmer om det är valid routing eller ej.

Jag tänkte nog faktiskt fel och fick för mig att vi diskuterade F... C platser släpps ju fortfarande till *A, så de kanske är bokningsbara.
Jag har inte riktigt hängt med på sistone...
Är det alltså inte möjligt att boka F-awards på LH eller LX längre med annat än miles&more?

Jag har inte riktigt hängt med på sistone...
Är det alltså inte möjligt att boka F-awards på LH eller LX längre med annat än miles&more?

Om du vill ha lite att välja på och kunna boka mer än 14 dagar före avresa så är det nog M&M som gäller i stort. Jag är lite osäker på hur pass mycket de stypt tillgången för olika program, men iaf för USDM verkar det vara helt kört.

Jag har jagat runt lite och kört fast!

Det verkar faktiskt fullt möjligt för 4 pers att ta sig i business till SFO tillsammans. Främst då via andra bolag än SK även om man inte splittar familjen på 2 PNR.

Jag fastnar dock på bristen av möjlighet att boka awards med NZ som inte släpper dessa tidigare än 30 dagar innan resa.

Jag tänkte höra med er vad ni tror om att boka sista resan LAX - RAR i economy med cash som en egen resa för att sedan försöka uppgradera till business med poäng vilket tycks tillåtet på NZ. Deras ordinarie biljetter i business på den rutten är riktigt dyra i vanliga fall!!

Obs jag har även kvar att kolla upp om det är tillåtet att köra SFO-LAX inom Eurobonus programmet. Skall slå SAS en signal i veckan!

LAX-RAR går söndagar och RAR-LAX lördagar.

Last edited:
Ett alternativ om du är villig att betala är att boka Economy Extra med SAS ARN-CPH-BKK-AKL, sedan uppgraderar du CPH-BKK från Y+ till C med poäng eller via OT. BKK-AKL flygs av Thai och då de inte har Y+ på den sträckan så får man C-biljett på det flyget om man ringer till SAS och får tag på någon som vet vad som gäller (finns avtal mellan TG och SAS för detta). Observera att först blir man placerad i M på detta flyg, det SAS-agenten behöver göra är att boka dig på TG flygnummer och vips har du en Z-biljett (C).

Sen kör du AKL-RAR med NZ i M, det klarar ni :)

Jag har jagat runt lite och kört fast!

Lugn nu. Det är ju flera år kvar tills du faktiskt kan boka. Det finns ingen garanti för att de bolag du tittar på ens flyger de rutter du hittar när du väl har poäng nog att boka.

Det är visserligen bra att öva och att försöka hitta lösningar på problemen, men allt du kollar upp nu kan vara inaktuellt om en månad, så lägg inte för mycket energi på saker och ting.

Ja nu ska jag lägga fokus på ordinarie resor samt lägga kraft på att samla poäng osv. Det blev helt enkelt så roligt att jaga "drömmen", och då bortser man ju från det faktum att det troligtvis är helt andra förutsättningar ang regler, rutter och flygplanstyper mm.

Toppen