Senaste nytt

Hur går det på WiFi-fronten?

Llehs

Medlem
Håller med om det ohederliga i att framhärda med budskapet att utrullning pågår.
Dock, min erfarenhet är ju att bandbredden ut från planet inte räcker speciellt väl när alla börjar använda sina enheter.

Jag föredrar nog att inte ha tillgång till inet framför att bli frustrerad över att väntetiderna.

Kanske det i framtiden blir möjligt att cacha DN, DI, Aftonbladet och övriga sidor som man vua trafikloggar vet drar bandbredd redan när man står på marken?
 

Dr. Miles

Expert
Kanske det i framtiden blir möjligt att cacha DN, DI, Aftonbladet och övriga sidor som man vua trafikloggar vet drar bandbredd redan när man står på marken?

Air Chinas IFE ombord hade egen server på flygplanet och man kunde se vissa nyheter, börsinfo utan att vara uppkopplade mot internet. Det gick också att se filmer som var laglad i servern.

Dagens flight hade de internet ombord. Jag hann dock inte registrera mig för användning.
Det går att kolla några nyheter/informationskanaler utan att registrera sig.
18962d1376664787-nu-aer-det-dags-att-flyga-till-asien-igen-med-miles-screenshot20130816_01.jpg


Huvudsida efter anslutning via Wifi.
18963d1376664792-nu-aer-det-dags-att-flyga-till-asien-igen-med-miles-screenshot20130816_02.jpg


Det går också att se kinesiska filmer on-demand genom (antagligen) lokal server. Det var okej kvalitet i 10 tums skärm (netbook).
18964d1376664794-nu-aer-det-dags-att-flyga-till-asien-igen-med-miles-screenshot20130816_03.jpg



http://www.businessclass.se/forum/r...a-till-asien-igen-med-miles-9.html#post164214
 

Chrille

Medlem
Råkade flyga några sträckor via Oslo häromveckan och då hamnade jag i wifi-bestyckade 738:eek:r.
Jag skulle verkligen uppskatta tjänsten även i ARN-baserade maskiner. Även om jag mest skumpar runt i inrikestrafiken så skulle det göra underverk om man i vissa lägen kunde koppla upp sig mot mail och dropbox...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Råkade flyga några sträckor via Oslo häromveckan och då hamnade jag i wifi-bestyckade 738:eek:r.
Jag skulle verkligen uppskatta tjänsten även i ARN-baserade maskiner. Även om jag mest skumpar runt i inrikestrafiken så skulle det göra underverk om man i vissa lägen kunde koppla upp sig mot mail och dropbox...

Nej usch inget wifi på inrikes det här året ialla fall. Finns inget skönare än att slippa omvärlden för ett tag ;)
 

Resenären

Medlem
[QUOTE="Llehs, post: 221655, member: 3486"
Kanske det i framtiden blir möjligt att cacha DN, DI, Aftonbladet och övriga sidor som man vua trafikloggar vet drar bandbredd redan när man står på marken?[/QUOTE]

Detta kan du redan idag göra med SAS appen 22 timmar innan avgång.
 
[QUOTE="Llehs, post: 221655, member: 3486"
Kanske det i framtiden blir möjligt att cacha DN, DI, Aftonbladet och övriga sidor som man vua trafikloggar vet drar bandbredd redan när man står på marken?

Detta kan du redan idag göra med SAS appen 22 timmar innan avgång.[/QUOTE]

Det är ju viss skillnad på att läsa Aftonbladets PDF-tidning och en cache av aftonbladet.se som är 1-2 timmar gammal...
 

agehall

Medlem
Jag kan visserligen tycka att det är rätt skönt att inte ha Internet ombord på flygplan, men det är smått löjligt att SAS fortfarande skryter om att de rullar ut WiFi i Scanorama. Det händer ju ingenting!

Om de nu ska rulla ut WiFi - gör det. Annars ta och lägg ner hela projektet.
 
Toppen