AABack2ARN
Medlem
Brukar roa mig med att kolla i United-appen med jämna mellanrum och konstatera att det är en ganska stadig lista på folk som står standby på UA69. Ofta kring 5 namn.
Jag har förståelse för att när det uppstått problem som inställda flyg finns det behov av standby dagen efter eller i värsta fall ett par dagar efter den inställda flighten men under normala förhållanden känns det lite märkligt med tanke på att det enbart finns en (1) UA-flight om dagen från Arlanda.
I lördags var det 6 personer och i morse var det 5 stycken (alla kom med bägge dagarna enligt appen). Men så vitt jag förstår det måste man vara på plats på Arlanda för att komma med på standbylistan.
I de fall det går många plan under en dag är det inte speciellt konstigt med standby-listor men vad gör passageraren som blir nekad ombordstigning i detta fall? Åker hem till hotellet och väntar till nästa dag? Eller tillåter United i dessa fall passagerare som har biljett ARN-LHR-EWR att ställa sig standby på ARN-EWR?
Jag har förståelse för att när det uppstått problem som inställda flyg finns det behov av standby dagen efter eller i värsta fall ett par dagar efter den inställda flighten men under normala förhållanden känns det lite märkligt med tanke på att det enbart finns en (1) UA-flight om dagen från Arlanda.
I lördags var det 6 personer och i morse var det 5 stycken (alla kom med bägge dagarna enligt appen). Men så vitt jag förstår det måste man vara på plats på Arlanda för att komma med på standbylistan.
I de fall det går många plan under en dag är det inte speciellt konstigt med standby-listor men vad gör passageraren som blir nekad ombordstigning i detta fall? Åker hem till hotellet och väntar till nästa dag? Eller tillåter United i dessa fall passagerare som har biljett ARN-LHR-EWR att ställa sig standby på ARN-EWR?