Senaste nytt

Hur fungerar Radissons program?

Helt udda når jag kollar priser inför en övernattning med brorsonen på Gardemoen. När jag bockar in rabattökning AV är priset 20% lägre på ett av hotellen än rabattökning PÅ. ;)

Det har hänt mig på Radisson Uppsala också. Enligt supporten är det när något som hotellen sköter lokalt.
Hursomhelst är det mycket förvirrat att det ens kan hända.

Tycker att det är mycket som inte riktigt lirar sedan de bytte programmet. Håller på att försöker få supporten att förstå hur lång status-förlängning jag borde få baserat på antal stays. Jag hade 41 stays vid årskiftet (typ 21 från förra året), men det som nu hänt är att de tycker att min status går ut efter juli...

Grejen är ju att intjänandeperioden skall vara på kalenderår, och då borde man ju fått en extension på roll-over vid årskiftet. Det de gör nu är att ev roll-over går ut vid årsskiftet, men förlängning beaktas först i skiftet juli/augusti. Helknasigt!

Ändrade inte Radisson för en tid sedan till rullande nivåintjäning så man måste ha bott 20 stays eller 30 nätter 12 månader bakåt i tiden hela tiden? Så ska det väl förnyas ett år på något sätt då. Vet inte exakt hur det går till.

https://loyaltylobby.com/2023/07/18/radisson-rewards-extends-member-tiers-through-july-18-2024/

Men Radisson har väl inte riktigt gått från klarhet till klarhet med nya programmet direkt. De säljer ju fortfarande poäng som om de tror att det är ett bra klipp att köpa dem med 60% extra. Det är det inte.

Har precis blivit VIP och kan fylla på som jag såg i någon annan tråd att det som anges som krav för att behålla är verkligen konstigt i appen. Jag behöver 0 stays för att behålla VIP står det nu, när jag precis nått den nivån.

Mer frågor...

Kompisen hade sin VIP period till 07/24

Nu hoppade den fram till 08/24

Hur funkar det egentligen, har de infört nån rullande period eller ?

Han hade bokat upp en massa för att kvala om nu i augusti men då förängdes perioden, så om de inte har gjort den rullande så vaskar han sin "mattres-run"?

Mer frågor...

Han hade bokat upp en massa för att kvala om nu i augusti men då förängdes perioden, så om de inte har gjort den rullande så vaskar han sin "mattres-run"?
Ja de har infört rullande 12 månader. De finns mig veterligen inget sätt på deras sidor eller app att se hur man ligger till under året utan det får man hålla koll på själv.

De "sköt på införandet" genom att alla fick förlängd status men nu verkar det som ett är igång på riktigt.

Tack, då kan nog polaren vara lugn och fortsätta som tidigare. han var jäkla orolig att massa nätter hamnar på fel period.

Jag hade också 07/24 för min VIP och fixade alla 20 stays som krävdes.
Nu har jag fått 11/24 för min VIP med krav på 1 natt men 0 stay(??).

Känns som det finns rätt mycket kvar att göra i deras system.

En fundering som någon kanske har erfarenhet av. Har en bokning i januari där jag själv är en av gästerna. behöver egentligen två rum, men kunde inte boka två rum i samma bokning eftersom min anhörig kommer att anlända först dagen efter mig. Kan jag som medlem boka ytterligare ett rum fast med annat ankomstdatum? Vet någon hur detta fungerar? Tänker så att man inte bryter mot några regler.

Mer frågor...

Ja de har infört rullande 12 månader. De finns mig veterligen inget sätt på deras sidor eller app att se hur man ligger till under året utan det får man hålla koll på själv.

De "sköt på införandet" genom att alla fick förlängd status men nu verkar det som ett är igång på riktigt.

Tack, då kan nog polaren vara lugn och fortsätta som tidigare. han var jäkla orolig att massa nätter hamnar på fel period.

Nu kom facit, plötsligt uppgraderades perioden hans nya perod började 2024-11-12, 7 stays vaskades för tiden mellan 08/24 till då.
Han skrev och frågade vadd det var frågan om...

de svarade nått obegripligt om att nu är det så här och din period startade 12 november. När det är dags nästa gång att nolställa perioden.

"Kindly note that we can not guarantee it since it is systematically done, however, it shows that it is on 30.11.2025, it might be done after this date as well."

Verkar som sagt helt slumpvis för vissa hur det där fungerar.

Själv har jag problem att jag inte ser knappen för rabbatökning utan en knapp för flygmil.
Har varit i kontakt med dem ett 10 tal gånger och får det ena nonsenssvaret efter det andra?

Toppen