Senaste nytt

Hur fungerar Prio nivåerna? När blir man nergraderad?

JohanW

Medlem
Jag och en annan tågåkande kollega har försökt tolka Prio reglerna men blir inte kloka på när man blir av med sin nivå. Jag är svart nivå men förstår inte när jag blir nergraderad eller vad jag behöver dra in i nivå- poäng och när för att behålla min svarta status? Som det ser ut nedan blev jag nollställd igår men är svart.


SJ Prio.jpg
 
Du uppnådde status förra perioden, vilket gör att du kunde använda förmånerna under resterande tid av förra perioden + hela denna period. Alltså blir du inte nergraderad förrän 2023-12-12. Den tolkningen har iaf jag gjort tidigare och stämmer med hur många andra program fungerar.

Edit, se stycke 3.5. Vid varje medlemsårsskifte kollar man huruvida du uppfyllde poängen föregående period för att vara kvar eller om du nu ska nedgraderas. https://www.sj.se/sv/skapa-konto/medlemsregler-for-sj-prio.html
 

JohanW

Medlem
Tusen tack för länken. Letat men inte hittat denna information där det faktiskt står så tydligt.
Medlemskort på Grå medlemsnivå och Svart medlemsnivå är giltiga det medlemsår under vilket Medlem kvalificerar sig samt hela nästkommande medlemsår.
 
Toppen