RonnieK
Medlem
Jag undrar hur POS egentligen fungerar i praktiken när jag vill boka en resa.
Vad jag förstått går POS på "billing address", stämmer det? Borde det inte i så fall heta POP (Point Of Purchase)?
I verktyg som ExpertFlyer går det att välja mellan UK och US för att kunna se olika inventory men vad spelar det för roll om jag befinner mig i Stockholm, SE?
Vad jag förstått går det att lura POS på vissa bokningssajter där man själv kan välja vilket land man är i och därvid också sätta POS. Kan man utnyttja det på samma sätt genom att ringa olika lands-telefonnummer (t.ex. till BA) vid bokning?
Vad jag förstått går POS på "billing address", stämmer det? Borde det inte i så fall heta POP (Point Of Purchase)?
I verktyg som ExpertFlyer går det att välja mellan UK och US för att kunna se olika inventory men vad spelar det för roll om jag befinner mig i Stockholm, SE?
Vad jag förstått går det att lura POS på vissa bokningssajter där man själv kan välja vilket land man är i och därvid också sätta POS. Kan man utnyttja det på samma sätt genom att ringa olika lands-telefonnummer (t.ex. till BA) vid bokning?