Senaste nytt

Hur fungerar det med SAS Mastercard om man skaffar det åt någon annan?

Jo, så långt är jag också med. Hade dock inte skrivit det på samma sätt.
Aldrig haft problem med att räkna ut det så klart.

Tyckte bara att gränsen i sig verkade extremt orimlig men det kanske är så generöst. Tack för hjälpen iaf!

För något år sedan, när jag flyttade hem till Sverige och inte hade någon taxerad inkomst, så var det inga problem att få 20 000 SEK i kreditutrymme på både SAS Mastercard och Amex Premium. Med andra ord så är gränsen väldigt rörlig - gissningsvis så ger kortutgivaren de flesta personer en chans om de inte har några "red flags" kopplade till sig.

20 000 SEK är ingen jättesumma de riskerar och allt eftersom så kommer kunden att bygga upp sin kredithistorik hos kortutgivaren. Finns mycket att vinna, med relativt liten risk för kortbolagen, när det kommer till kreditgränser i 20k-nivåer :)

Tillbaka till topic - Som flera personer har sagt... Om ni nu vill maximera möjligheterna med dessa kort så bör antingen du eller din partner skaffa en point earner till den andra partner. På så sätt samlar ni alla poäng på ett konto och kan lättare komma iväg tillsammans någonstans.

Okej, det var schysst! Men gissar att du kanske har en väldigt hög inkomst då. Är väl rimligt att ge någon med bra ekonomi mer utrymme..

Kan man inte ge bort poäng, föra över mellan konton gratis en gång per år?
Nja speciellt hög inkomst har jag inte.
När jag hade Sas amex elit kreditkort ett tag fick jag 50% av årsinkomsten i kredit från första dagen :eek:
Så som andra har sagt. Orora dig inte. Ansök om kortet du vill, får du lite kredit i början så brukar man kunna höja genom att ringa in eller vänta några månader med skötta betalningar. Sen ringa in och få höjning.

Skulle inte heller vara orolig för kredit såvidare man inte har betalningsanmärknin går. Banker i Sverige älskar ju att ge krediter då vi generellt är alldeles för belånade i Sverige. Min sambo hade tidigare rätt låg lön o ändå fick hon hela tiden brev om hon ville höja krediten på kortet. Var samma sak för mig för massa år sedan när jag var student. Var vanliga Swedbank kreditkort då. Totalt med mitt Amex, SAS MC o Swedbank Platinum har jag nog närmare 50% av årslönen i kreditutrymme o de är inga problem.

Nu är jag förmodligen blind då jag är 99% säker på att jag läste det tidigare, även fast jag inte hittar det nu igen.

Visst är krediten räntefri så länge du betalar hela fakturan på en gång?

Toppen