Blixtar och dunder, magiska under / Plötsligt en dag har det hänt / Åh, vilken tur (Du är en lyckofigur!)Ja, lägg in ett metallkort i micron, snälla gör det!
Tror tyvärr att den förlorar, liksom nagelsaxen.Mikro?
Enklast är att grilla det med en sån där liten brännare man har i köket för creme brulee (eller garaget). Den tar bort både text, magnetremsa och förstör chippet till 100%
Jag bor i Malmö, dock inte ”rätt” bekantskapskrets för tillgång till dylika doningar.Meh, man behöver inte längre än till Baltikum för att få tillgång till kul grejer.
Hej!
Mitt AmEx Platinum i metall har nu passerat bäst föredatum och ett nytt har kommit på posten. Tidigare har jag alltid klippt sönder kortet med en sax och slängt bitarna. Nu när kortet är gjort i metall är jag lite rädd för att min sax inte riktigt kommer att må så bra efteråt. Visserligen kan jag tjäna lite poäng på att köpa en stadig plåtsax, men innan det tänkte jag höra om någon av er har några andra kloka förslag på hur kortet kan destrueras? Jag frågade i AmEx-chatten, de hade inget bra förslag utan var också osäkra om kortet eller saxen skulle gå sönder.
Rondell eller borrmaskin med metallborr
Jag skulle faktiskt gissa att det fungerar fint baserat på formen av ett kreditkort. Av samma anledning som man kan micra en sked men undvika en gaffel (även om det _antagligen_ skulle fungera också).Ja, lägg in ett metallkort i micron, snälla gör det!