Senaste nytt

Hur får man snabbast en invoice för en Eurobonus Star Alliance award?

I september 2022 skickade jag in en claim till SAS att få tillbaka telefonbokningsavgiften för en okomplicerad (tur-och-retur med 3 segment ut och 3 segment hem) Eurobonus Star Alliance award som inte gick att hitta online. Nu har de återkopplat och bett mig skicka in en invoice för telefonbokningsavgiften. Jag har bara fått "itinerary and receipt"-pdf:en och jag skickade in den och påpekade att 825 SEK under service fee bestod av 450 SEK Star Alliance fee och 375 SEK telefonbokningsavgift. Då fick jag samma svar igen, att de ville att jag skulle skicka in invoice:n. Vet någon hur jag snabbast kan få tag i en invoice?
 

SimonXYZ

Medlem
Itinerary and receipt som du har gett dem är kvittot. Det finns inget ytterligare som du kan lämna över till dem. 825 SEK är hur de redovisar de båda avgifterna. Du får nog bara stå på dig. Jag har själv felaktigt blivit debiterad den avgiften, då jag är EBD, och fått den åter. Sedan är jag inte säker på i vilka lägen man slipper den. Man slipper den i alla fall om man bokar 4 pax då det bara går att boka 2 online, hur det funkar om det gäller routings som inte dyker upp online vet jag inte.
 
Sedan är jag inte säker på i vilka lägen man slipper den.
Jag tycker det är väldigt glasklart:

"A ticket fee of 450 SEK/NOK per person will be charged on all Star Alliance bookings. An additional booking fee of 375 SEK/NOK per person will be charged for bookings made by telephone (except when booking is not possible online)."


SASphoneBookingFee.jpg
 

SimonXYZ

Medlem
Jag tycker det är väldigt glasklart:

"A ticket fee of 450 SEK/NOK per person will be charged on all Star Alliance bookings. An additional booking fee of 375 SEK/NOK per person will be charged for bookings made by telephone (except when booking is not possible online)."
Toppen! Hur har det gått? Jag hittade mina kvitton för biljett och återbetalning om det kan hjälpa dig.
 

Tamas

Medlem
I september 2022 skickade jag in en claim till SAS att få tillbaka telefonbokningsavgiften för en okomplicerad (tur-och-retur med 3 segment ut och 3 segment hem) Eurobonus Star Alliance award som inte gick att hitta online. Nu har de återkopplat och bett mig skicka in en invoice för telefonbokningsavgiften. Jag har bara fått "itinerary and receipt"-pdf:en och jag skickade in den och påpekade att 825 SEK under service fee bestod av 450 SEK Star Alliance fee och 375 SEK telefonbokningsavgift. Då fick jag samma svar igen, att de ville att jag skulle skicka in invoice:n. Vet någon hur jag snabbast kan få tag i en invoice?
Var skickade du in claim? Jag råkade ut för samma nu...
 
Toppen