Senaste nytt

Hur "dålig" produkt är KLM:s gamla business class i A330?

Kommer du flyga KLM Airbus A330-200 eller A330-300 till Cuba?
Deras A330-300 flotta är spillans ny...tror den äldsta kärran är från 2013 så den borde rimligen ha KLMs nyaste bizz stol.
Som jag förstått saken har A330-300 främst ersatt MD-11 hos KLM.

Nej det är A330-200 dessvärre... Majoriteten är 8-10 år gamla, men några få har ett par-tre år på nacken....

Yes...A330-200 flottan är äldre. Den ersatte Boeing 767-300 flottan hos KLM.
Vad synd att du inte kommer flyga med KLM A330-300 då...de kärrorna är ju sprillans nya.

Som nämnt tidigare finns en mellanversion, fick den mellan Rio De Janeiro-Amsterdam för 1,5 år sedan. Var dock en Boeing 777 om jag minns rätt.
Stolen var inte helt fällbar och gav en känsla av att man skulle "kana ner" när man försökte sova. Inget vidare alls. Dock fanns skärm i stolsryggen..

Då har vi kommit fram till att här ventilera veckans tredje ärende som jag har med ett flygbolags customer care... Normal är jag helfrälst i KLM, särskilt i Cityhopperna. Därför blev jag inte helt besviken när SAS i söndags, när SK926 ställdes in, bokade om mig till KLM Business class på A330 IAD-AMS. I efterhand skulle jag nog inte ha blivit lika glad. Det lär dröja innan jag flyger KLM Business på longhaul igen. Säten som inte går att fälla helt. CC som var stressade redan vid boarding. Menyer som inte stämde. Mat som inte var ätbar. Turbulens och kaos som gjorde att det bara blev 2 timmars sömn mellan avslutad middag och att frukosten började serveras. Jag plågar er inte med fler detaljer...

Nu mailade jag en liknande story på engelska till KLM och fick då autosvar att det kan ta 10 dagar innan dom svarar. VA!? Försökte ringa istället. Stod 40 min i kö. Kom fram och blev bortkopplad. Tack å hej.

Toppen