Då har vi kommit fram till att här ventilera veckans tredje ärende som jag har med ett flygbolags customer care... Normal är jag helfrälst i KLM, särskilt i Cityhopperna. Därför blev jag inte helt besviken när SAS i söndags, när SK926 ställdes in, bokade om mig till KLM Business class på A330 IAD-AMS. I efterhand skulle jag nog inte ha blivit lika glad. Det lär dröja innan jag flyger KLM Business på longhaul igen. Säten som inte går att fälla helt. CC som var stressade redan vid boarding. Menyer som inte stämde. Mat som inte var ätbar. Turbulens och kaos som gjorde att det bara blev 2 timmars sömn mellan avslutad middag och att frukosten började serveras. Jag plågar er inte med fler detaljer...
Nu mailade jag en liknande story på engelska till KLM och fick då autosvar att det kan ta 10 dagar innan dom svarar. VA!? Försökte ringa istället. Stod 40 min i kö. Kom fram och blev bortkopplad. Tack å hej.