Senaste nytt

Hur bra funkar EuroBonus för 2 vuxna + 2 Barn till Asien, USA, Spanien?

Superbra länktips onlineshopping.flysas.com - med extra bonus på hundmat är vi i mål på nolltid! :D

Tolkar det som att ni betalar för 2 st SAS American Express Elite. Hur tänker du Premium vs Elite om man tänker sig att man siktar på 200 000-ish EuroBonus Extrapoäng per år? Är det lika bra att köra på ett SAS American Express Elite med en gång med tanke på att man inte kan flytta med spending när man går från Premium till Elite?

Kör 1 elite samt 2 premium (1 till mig en till frugan rekryterad), blir billigare än 2 elite samt sas point sharing gör allt enkelt iaf.

Först maxa 300k elite. Sen premium 150k, sen frugans premium 150k sen tillbaka till eliten..

Kör 1 elite samt 2 premium (1 till mig en till frugan rekryterad), blir billigare än 2 elite samt sas point sharing gör allt enkelt iaf.

Först maxa 300k elite. Sen premium 150k, sen frugans premium 150k sen tillbaka till eliten..
Hade helt missat att man ha både SAS American Express Elite och SAS American Express Premium - Mind Blown! :D

Smart! Tänk dock på att om man måste använda två st 2-4-1 per resa man bokar (t.ex. om man är 2+ pers) så kan det uppstå problem kortsiktigt, då det kommer in 3 på ditt konto och 1 på din frugas konto vilket då kan endast kan användas till en resa för 2+ pers (iofs kan då 3 vouchers appliceras på denna om du har det behovet), istället för två olika resor där det används två 2-4-1 från ditt respektive två 2-4-1 från frugans som blir möjligt med två Elite-kort.

Sedan behöver man ju inte ha kvar ena eller båda korten hela året om man redan tjänat i sina vouchers, och på så sätt spara på avgifter. :)

Nänä.. Går utmärkt att boka en 2-4-1 med 2 vouchers för 4 personer där resp voucher kommer från olika EB-konton. Gjort det förra ggr just med upplägget ovan.. Men pointsharing blir det ännu enklare då frugan inte behöver ha poängen specifikt på hennes konto.

Nänä.. Går utmärkt att boka en 2-4-1 med 2 vouchers för 4 personer där resp voucher kommer från olika EB-konton. Gjort det förra ggr just med upplägget ovan.. Men pointsharing blir det ännu enklare då frugan inte behöver ha poängen specifikt på hennes konto.
Ah det visste jag inte! I stand corrected.

Då håller strategin m.a.o. :)

Toppen