Senaste nytt

Hur boka med poäng Stockholm - Luleå - Malmö via SAS hemsida?

Vet inte om jag är "skit bakom tangenterna" eller om det inte går via hemsidan?
Tänkte boka sonen ARN-LLA-MMX med poäng i sommar men jag kan inte riktigt se hur man skall göra via hemsidan.
Går det+ Eller måste jag ringa och boka?
 

Ricci

Medlem
ARN-MMX trafikeras väldigt dåligt av SAS mitt i sommaren tex i juli, utan man hänvisas till CPH.
 

Fredrik

Medlem
Måste medge att jag undrade om ordningen på destinationerna verkligen var rätt. Om det verkligen handlar om upp till Luleå först för att sen åka ner till Malmö är det nog 2 enkla som gäller. Man kan boka återresa från annan flygplats men mig veterligen är det inte möjligt att boka tillbaka till en annan flygplats.
 
Vi är i Stockholm och sonen skall till Luleå efter midsommar. Vi andra kör tillbaka ned till Skåne.
Sonen skall vara i Luleå i en vecka för att sedan flyga ned.
Jag vet att man kan ta enkelresa på resp leg.
Frågan är då om det blir dyrare med poäng ?
Kanske det blir billigare med att ta ungdomsbiljett då?
Tar jag poäng får han flyga i plus antar jag då jag har mc premium eller måste jag vara med?


Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 

andreas

Medlem
Vi är i Stockholm och sonen skall till Luleå efter midsommar. Vi andra kör tillbaka ned till Skåne.
Sonen skall vara i Luleå i en vecka för att sedan flyga ned.
Jag vet att man kan ta enkelresa på resp leg.
Frågan är då om det blir dyrare med poäng ?
Kanske det blir billigare med att ta ungdomsbiljett då?
Tar jag poäng får han flyga i plus antar jag då jag har mc premium eller måste jag vara med?


Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk

För ”rena” SAS Awards är kostanden för en enkel 5000 poäng inrikes, i Go sen 1 februari 23. Och har du tillräcklig Fly Premium-nivå så är det samma pris i Plus.

Frågan om det är bättre/billigare med ungdomsbiljett kan du bara själv svara på beroende på hur mycket du värderar en poäng till.
 

Jannes

Medlem
Borde väl gå att boka open jaw ARN-LLA / LLA-ARN-MMX per telefon? Med stor sannolikhet billigare än två enkelresor, oberoende hur du betalar.
 

Tomas E

Medlem
Borde väl gå att boka open jaw ARN-LLA / LLA-ARN-MMX per telefon? Med stor sannolikhet billigare än två enkelresor, oberoende hur du betalar.
Det borde väl bli exakt samma pris med poäng sedan SAS nyligen sänkt enkelresorna till 50% av poängpriset t.o.r.? Och skatter/avgifter för Eurobonus-bokningar är ju de faktiska. Enda fördelen med en returbiljett skulle väl vara möjligheten till gratis avbokning av hela resan om något ben blir inställt och ombokningen inte passar?
 
Toppen