Senaste nytt

Hur boka & betala med SAS Credits

Jag fick samma opedagogiska felmeddelande. Berodde på att jag använde fel CMP-kod (jag som inte kom ihåg rätt). Dubbelkolla allt, kanske är det något tokigt?
Ja, det är rätt CMP kod. När jag skriver medvetet en fel CMP kod får jag ett annat felmeddelande (du kan inte betala med valt betalsningsalternativ bla bla).

När jag matar fel lösenord medvetet, får jag ett felmeddelandet där det står att användarnamn eller lösenord är ogiltigt.
Jag menade om du har specialtecken eller liknande.
Jag kommer inte exakt ihåg var men på en av "Credits" sidorna så hade jag skapat ett lösenord som var "rätt" men inte funkade överallt och då var jag tvungen att byta till ett med enklare tecken (a-z 0-9).

Jag kommer inte exakt ihåg var men på en av "Credits" sidorna så hade jag skapat ett lösenord som var "rätt" men inte funkade överallt och då var jag tvungen att byta till ett med enklare tecken (a-z 0-9).
Jag använder bara 0-9, a-z och A-Z i lösenord.

Jag pratade med SAS kundtjänst på SAS Corporate support.
Killen som svarade sa att jag måste använda 1) Windows + 2) Internet Explorer, när man vill boka en SAS resa och betala med SAS Credits online.
Jag trodde inte på hans ord först, men det visade sig att han hade rätt. Det gick att boka och betala med SAS Credits online på SAS.se.

Det känns som a la Korean Air/Asiana Airlines när man måste använda en viss webbläsare för bokning. Ja, ja, det är trots allt SAS IT vi pratar om.

Hur tänkte de nu??? Om man inte har en dator med rätt version av Windows eller Internet Explorer, får man då boka på kundtjänst (avgiftsfritt)?

Toppen