Senaste nytt

Hur blir jag uppgraderad på flyget?

Jag har blivit uppgraderad även när jag beställt specialmat, men det beror kanske lite på VAD man beställt..det är lättare att fixa VLML än något som är allergirelaterat. Fanns faktiskt en hel del vego att välja på business class menyn i alla fall

Det är klart det kan hända men generellt sätt är det ett jättebra sätt att diskvalificiera sig från uppgraderingar. Annars får bolagen en massa gnällspikar som klagar på att de inte fått den mat de beställt ifall något klickar istället för att vara tacksamma.

Jag pratade med min gammal vän i Japan häromdagen och jag fick höra att hans företag anlitar en resebyrå och de behöver att boka alla resor genom den resebyrån.
Företaget får kickback följande år baserat på hur mycket de har spenderat men de får även ett visst antal fria uppgraderingar på vissa flygbolags flygningar (han sa att han har fått hans biljetter uppgraderade på ANA och Delta).
Inom företaget tilldelas uppgraderingar till dem som reser long haul. Hur sker utlottning bland anställda vet jag inte.

Finns det liknande system i Sverige?

Jag pratade med min gammal vän i Japan häromdagen och jag fick höra att hans företag anlitar en resebyrå och de behöver att boka alla resor genom den resebyrån.
Företaget får kickback följande år baserat på hur mycket de har spenderat men de får även ett visst antal fria uppgraderingar på vissa flygbolags flygningar (han sa att han har fått hans biljetter uppgraderade på ANA och Delta).
Inom företaget tilldelas uppgraderingar till dem som reser long haul. Hur sker utlottning bland anställda vet jag inte.

Vadå? Ska några få det bättre än de andra!!! I SVERIGE??? ;)

Är du säker på att det inte var kopplat till ett corporate program som t.ex. SAS Credits eller LH Group PartnerPlusBenefit?

Är du säker på att det inte var kopplat till ett corporate program som t.ex. SAS Credits eller LH Group PartnerPlusBenefit?
Jag har inte frågat.
Delta har företagsprogram som tillåter uppgradering av Full fare däremot ANA:s företagsprogram tillåter inte någon uppgradering, därför kan det vara något slags resebyråbaserad uppgradering.

Program Information : Delta SkyBonus
法人のお客様向けサービス(国際線)│海外航空券|ANA国際線

Toppen