Senaste nytt

Hur använder ni lounge finders (Star Alliance, SkyTeam, OneWorld etc)?

Så gott som alla flygbolag har rätt undermåliga listor/sökfunktioner för lounger som man kan besöka på flygplatser runt om i världen. Allianserna har i sin tur mer utförliga listor, men oftast med gammal/ofullständig information.

Jag själv brukar söka efter lounger som Star Alliance använder i deras lounge finder, för att sedan gå till Loungebuddy/söka på nätet efter reviews.

Hur använder ni olika lounge finders?

Hur använder ni olika lounge finders?
Inte alls. De är usla och har oftast fel.

Om man inte vet ifall det finns någon lounge är det oftast bättre att bara google:a och stoppa in "site:businessclass.se" eller "site:flyertalk.com" i sin fråga. Då får man veta hur det faktiskt ligger till.

Som vi konstaterade rätt nyligen i Singapore-lounge tråden så är Star Alliance lounge finder undermålig och ej rättvisande. Det bästa tillvägagångssättet är oftast att att kolla flygbolagets egen sida, sedan flygplatsens. Trots allt detta så gäller det likväl att se upp för drakar i entrén som vaknat på fel sida.

Gammal tråd men jag plockar upp den. Kanske finns någon annan om just den här appen men då har jag missat den.

Fick ett tips på appen Loungebuddy som jag laddade ner. Jag behövde inte registrera något konto för att använda appen men gjorde det ändå och det tog typ 5 sekunder med Face ID. Smidigaste kontoregistreringen ever.
Sen la jag in min status. Bara att välja flygbolag så kommer tillgängliga statusalternativ för respektive bolag upp och man klickar i den eller dom man nu har så sparas det i profilen.
Därefter får man lägga till sina resor manuellt men också det var sjukt enkelt. Man väljer datum-avreseflygplats/connection/slutdestination och får då per automatik upp dom flighter som finns mellan destinationerna det valda datumet. Så bara att klicka på den flighten man är bokad på och välja reseklass.
Efter det la jag in returen som hade andra connections.
När det är gjort får man upp en ruttkarta där man kan klicka på dom flygplatserna man har stopp vid och då står det vilka lounger som är tillgängliga, icke tillgängliga, vilka terminaler dom finns i och om man har access eller inte utifrån status/resklass. Man kan också filtera på massa alternativ.
Utan att ha gjort någon större SIFO kunde jag konstatera att det i alla fall var uppdaterat på ARN vilka lounger som var tillfälligt stängda och vilka som var öppna.
Testa gärna och ge era kommentarer!

Gammal tråd men jag plockar upp den. Kanske finns någon annan om just den här appen men då har jag missat den.

Fick ett tips på appen Loungebuddy som jag laddade ner. Jag behövde inte registrera något konto för att använda appen men gjorde det ändå och det tog typ 5 sekunder med Face ID. Smidigaste kontoregistreringen ever.
Sen la jag in min status. Bara att välja flygbolag så kommer tillgängliga statusalternativ för respektive bolag upp och man klickar i den eller dom man nu har så sparas det i profilen.
Därefter får man lägga till sina resor manuellt men också det var sjukt enkelt. Man väljer datum-avreseflygplats/connection/slutdestination och får då per automatik upp dom flighter som finns mellan destinationerna det valda datumet. Så bara att klicka på den flighten man är bokad på och välja reseklass.
Efter det la jag in returen som hade andra connections.
När det är gjort får man upp en ruttkarta där man kan klicka på dom flygplatserna man har stopp vid och då står det vilka lounger som är tillgängliga, icke tillgängliga, vilka terminaler dom finns i och om man har access eller inte utifrån status/resklass. Man kan också filtera på massa alternativ.
Utan att ha gjort någon större SIFO kunde jag konstatera att det i alla fall var uppdaterat på ARN vilka lounger som var tillfälligt stängda och vilka som var öppna.
Testa gärna och ge era kommentarer!
Låter smidigt. Trist den inte finns till Android bara :(

Låter smidigt. Trist den inte finns till Android bara :(
Menar du att Loungebuddy-appen inte finns till Android? Den finns i alla fall på min Samsung-mobil som kör Android. Om de har tagit bort den från Google Playstore borde du kunna googla dig till en apk-fil och hack-installera den.

Menar du att Loungebuddy-appen inte finns till Android? Den finns i alla fall på min Samsung-mobil som kör Android. Om de har tagit bort den från Google Playstore borde du kunna googla dig till en apk-fil och hack-installera den.

Yes, verkar inte finnas på deras sida längre heller så supporten är nog borta. Möjligen om jag letar efter APKn på apkmirror eller liknande

Screenshot_20220408-190354_Chrome.jpg

Toppen