Senaste nytt

Hur ökar jag chansen att inte få komma med på flyget pga överbokning?

Jag vill påminna dig om CKIARNs kommentar i en annan tråd.

* Vad är bästa taktiken om man vill få en VDB och åka med nästa flyg?
Fråga direkt i Check-in om det behövs volontärer helt enkelt, sen lägger vi in det i systemet. Fråga fråga fråga! Det är den bästa taktiken. Kan väll ge er en liten ''Secret'' och det är till de FLESTA bolag (INTE ALLA) som använder Altea som system. Lägger vi in en VBD på er och vi behöver uppgradera passagerare till C-klass men samtidigt inte kommer behöva ge ut en VBD, så uppgraderas VBD önskande pax alltid först innan statushållare :).
http://www.businessclass.se/forum/flygplatser/17031-behind-scenes-check-arlanda.html#post231521

Hur gör ni vid check in? Säger ni bara att ni vill sätta upp er på VDB lista?

När jag gjorde det sist gjorde jag så här.

1. Jag frågade agenten vid check in om flighten var fullbokad.
  2. Om det var så, frågade jag till agenten om de behöver volontär som tar nästa flyg eller via annan resväg.
  3. Agenten skrev mitt namn in volontärlista och fick boardingkort med någon märkning.
  4. Jag frågade agenten vid gaten om de behövde volontär fortfarande.

Blev en uppgradering till SAS PLUS istället. Så det tycks stämma att det är VDB som gäller om man vill bli uppgraderad. Första resan framför skylten efter att Business försvann inom Europa. Blir nog en reserapport :)

Kanske det var CKIARN som fixade en uppgradering åt dig. ;)

Det kanske det var. Gick dock aldrig till check-in då jag var hungrig och ville komma till loungen direkt. Hade 3A i Go från början men de tycktes ha flyttat bakåt gardinen en rad så jag fick 3F i Plus. Stod fortfarande M på mitt Passbook boardingkort så det var en trevlig överraskning när man steg ombord.

Min CPH-AGP imorgon ser ju rätt fullsmockad ut...
Blir att sitta och trängas i Plus, antar jag - iaf enligt SAS seatmap.
Blir spännande att se vad som händer imorgon.

Screenshot_2014-05-01-23-33-37.png

Pluskabinen imorgon CPH-AGP:

Attachments

• Screenshot_2014-05-01-23-43-05-1.png
    Screenshot_2014-05-01-23-43-05-1.png
    110,4 KB · Visningar: 484
Toppen