Senaste nytt

Hur återfår man bekräftelsenummer/PNR om man blivit av med bekräftelsemejlet.

Xrim

Medlem
Som rubriken antyder så har jag blivit av med mejlet med bekräftelsenummer/PNR när jag bokade hyrbil på SAS hemsida. Går det på något sätt att hitta/återfå detta nummer på något sätt eller är det bara att ringa SAS/hyrbilsföretaget?

Som rubriken antyder så har jag blivit av med mejlet med bekräftelsenummer/PNR när jag bokade hyrbil på SAS hemsida. Går det på något sätt att hitta/återfå detta nummer på något sätt eller är det bara att ringa SAS/hyrbilsföretaget?
Papperskorgen?

Inte bokat hyrbil via SAS själv men kommer det inte upp om du loggar in på sas.se och kollar under mina bokningar och sedan hyrbil?

Om det är förbetalt via Amex kan man ibland se bokningsreferens och liknande om man loggar in i appen och tittar på transaktionen.
Detta var ett riktigt bra tips, "life hack" nivå på den. Tyvärr är hyran inte förbetald med Amex.

Jag har lärt mig följande
1. Tappa inte bort bekräftelsemejlet, seriöst!
2. SAS har bara information om din hyra om du betalt den med Eurobonus.
3. Hyrbolaget är den som du skall ringa trots att bokningen är gjord på SAS hemsida.
4. Det finns inget sätt att få sitt bekräftelsenummer om det är borttappat, det är bara att ringa.

Jag fick faktiskt inget mail alls efter en bokning genom SAS som gjordes direkt efter bokning av biljett, tror det är någon annan förmedlare. Ska höra med Hertz om de kan trolla fram PNR…

Jag fick faktiskt inget mail alls efter en bokning genom SAS som gjordes direkt efter bokning av biljett, tror det är någon annan förmedlare. Ska höra med Hertz om de kan trolla fram PNR…
Hertz svarade jättesnabbt, fick deras reserveringsnummer och kommer nu åt bokningen på Hertzs sida. Det var värd besväret: 235 eur för 5 dygn med premium elbil (Polestar 2 eller motsvarande) - rena pandemipriser!

Hertz svarade jättesnabbt, fick deras reserveringsnummer och kommer nu åt bokningen på Hertzs sida. Det var värd besväret: 235 eur för 5 dygn med premium elbil (Polestar 2 eller motsvarande) - rena pandemipriser!
Va bra att du postade, då vet vi att både Hertz och Avis kan hjälpa till.

Toppen