Senaste nytt

Hur är Turkish Airlines business class inom Europa?

Flög med Turkish till Hurghada via Istanbul i November. Jag är inte alls imponerad av Turkish på något sätt. Jag flög på den resan ekonomi så det kan ju vara att Biz är stråt vassare. Jag är missnöjd och väntar änna på vissa av mina poäng. Nepp, inte på min topplista..

Mitt första inlägg går hit till denna tråd. Åkte Turkish i C WAW-IST i november och det var en fräsch A321 med nya C inredningen,
fina svarta läderstolar i 2+2 indelning. Mat och dryck via meny och smakade över förväntan!
Kan nämna att vid pushback från WAW gaten började det lukta tobaksrök i kabinen.... Nej det var inte kerosinet!
Fick ju en att tänka på hur det ligger till med övrig säkerhet om flightdeck kör rökapaus mitt i allting.. Jag antar det var därifrån
det kom - alla andra satt ju fastspända. Köandet till immigration i IST var ju helkaos så det var ingen höjdare.(Trots C biljett med priority lane)

Har flugit TK 6 ggr det senast året i C och varit nöjd, härligt med någon som satsat på riktiga businesstolar intra-europa :)
Flyger med dem från JIB (Ambouli - Djibouti) nu på söndag också. Direkt till IST och sen till ARN, skönt när man vill hem till familjen snabbt.
Det enda som stört mig vid i princip varje flygning är folk som ställt sig upp och börjat plocka med sitt handbagage direkt när planet landat...

Toppen