Senaste nytt

Hur är Radisson Hotel Narita? Bättre att bo inne i Tokyo?

Har precis lämnat Tokyo med Mrs Motu. Jag skulle rekommendera att bo i Tokyo i ett centralt läge då avstånden är ganska stora. Vi bodde två nätter på Park Hyatt (Shinjuku) vilket var fantastiskt bra. Sedan avslutade vi med en natt på Mercure Ginza. Det var extremt bra value for money med ett mkt centralt läge vid Tokyo Station (gångavstånd). Det kostade ca 800 kr och tack vare möjligheten till diamantstatus i Accor (tack BC.se!!) blev vi uppgraderade och fick en gratis drink.

Last edited:
Vacker, vad ligger du på för budget ungefär? har du tänkt att lyxa till det eller leva som en vanlig svensson?
om du har tänkt att lyxa till det så skulle jag rekommendera Ritz Carlton, Conrad eller Park Hyatt, alla 3 hotellen är riktigt bra och jag kan garantera dig att du inte kommer att bli missnöjd. Japaner vet verkligen vad ordet service står för och även om det kostar en slant så är det värt vartenda litet öre.
Om du är sugen på att bo i en utav de äldre delarna i Tokyo så skulle jag varmt rekommendera The Gate Hotel by Kaminarimon, ett mycket trevligt nyöppnat design hotell som ligger i Asakusa.
Är du intresserad av att bo lite mer centralt så är Mercure ginza ett bra och inte allt för dyrt hotell som ligger centralt.

har du några andra frågor så kan du gärna pma mig. Jag har ganska mycket koll på diverse ting i Tokyo eftersom att jag brukar åka dit ganska ofta.

Mvh

Toppen