Senaste nytt

Hur är Lufthansa jämfört med United i Business Class?

Trots min lojalitet och namn här inne hade jag valt United, bättre hårdvara och bättre mat. Lite mer "casual" attityd.

Nu var detta pre-merger United kärra med 2-4-2 eller hur?

Pre-merger vet jag inte men det är 2-4-2 där varannan rad åker baklänges. Tack för dina inputs.

United alla dagar i veckan. Jag kommer inte på ett enda argument för att välja Lufthansa före United i C. Jag skulle däremot byta till Swiss C om möjligheten dök upp!

Tackar! Om SWISS dyker upp i C så blir det definitivt ett byte. Likaså om LH släpper F, men det vet jag 14 dagar innan :).

Destinationen är som vanligt när jag åker till USA, ORD :)

Dessutom tycker jag det är lite roligare att flyga i Boeing 777 än Airbus A340-300. 777 känns så "kraftfull" på något sätt...speciellt i starten med sina enorma motorer :)

Dammar av den här tråden. Nu har det ju flutit en del vatten (och konfigurationer) under broarna sedan det här ämnet var på tal. Min fråga är således: Vad ska jag välja när jag flyger till Chicago. Lufthansa 747-8 från Frankfurt eller United 777-200 från Brussels. Har möjlighet att flyga båda i C-klass. Jag har flugit LHs 747-8 i C ganska många gånger och den är väl....praktisk. Är United bättre? Vilken hade ni kört?

Dessutom tycker jag det är lite roligare att flyga i Boeing 777 än Airbus A340-300. 777 känns så "kraftfull" på något sätt...speciellt i starten med sina enorma motorer :)

Jo fast är det inte så att dragkraften i starten alltid läggs på minimum av Airbus system med avseende på startvikt, banlängd mm?

Detta för att spara motorerna?

Mvh

Jag är inte så intresserad av hårdvaran utanför businesskabinen så länge planet är säkert. Det jag funderade på var vilken produkt som var bäst.

Gammal C på LH bör man undvika. UA har (om man undandtar 777:eek:rna i treklassconfic) en av de bästa C-stolarna.
Jag skulle ta UA före LX också eftersom stolen är så j-a trång på LX.

Sedan får man glass på UA, det är värt en del.

Gammal C på LH bör man undvika. UA har (om man undandtar 777:eek:rna i treklassconfic) en av de bästa C-stolarna.
Jag skulle ta UA före LX också eftersom stolen är så j-a trång på LX.

Sedan får man glass på UA, det är värt en del.

Men Lufthansas 747-8 har väl den nyare C-klassen och UA flyger väl Bryssel-Chicago med just en 777-200 i treklassconfic?? Jag äter inte glass men är fortfarande osäker på vad jag ska välja...

Toppen