Senaste nytt

Hur är Hyatt som hotellkedja?

Tycker att Hyatt är klart den bästa hotellkedjan av de stora tre, går inte att jämföra med Hilton eller Marriott. Bättre på alla sätt.

Bra omhändertagande på hotellen, fick ofta uppgraderingar till svit när jag var Globalist. Frukostförmånen är klart bäst i synnerhet när man bor i USA. Beställa fritt från menyn i rimlig mängd, inget tjafs om krediter eller hotell som fuskar vilket ofta är fallet hos Hilton/Marriott.

Poängen värdefulla då de fortfarande tillämpar fasta priser. Nyttjat dem främst på vistelser i de lägre kategorierna där man kan få ut outsized value. Bokade en natt på ett Hyatt Place i Austin under SXSW för 5000 points som hade kostar 400 dollar för cash.

Enda nackdelen med programmet är att de är snåla med poängkampanjer. Hilton och Marriott kör kampanjer rullande varje kvartal, medan Hyatt kör 1-2 kampanjer per år på väldigt begränsade datum och omfattning. Lyckas nästan aldrig pricka in en kampanj under de veckor som jag har haft vistelser bokade. Likaså ofta de kör targeted promotions vilket gör mig väldigt frustrerad. Status är också svårt att nå som icke-amerikan. Endast stays, inga genvägar så som statusmatchningar eller kreditkort. Även för de som har kreditkortet så behöver man spendera sig upp till status, går ej att få instant likt Hilton och Marriott.

Är numera endast Discoverist men har några vistelser per år. Positivt är att programmet tillåter gifting av awards så att man som de facto statuslös kan dra nytta av club access och Globalistförmåner om får en award giftad.

Om man inte tänker ha alltför många stays så dräller det ju av "guest of honor"-cert för några hundringar som ger globaliststatus för en stay.

Nej, det skulle kunna fungera rätt bra, för enstaka vistelser på en vecka är ju det väldigt förmånligt för både frukost och club som jag fattar det. Verkar säljas på ebay för rätt billig peng..
Märkligt kan tyckas så här spontant.

Nej, det skulle kunna fungera rätt bra, för enstaka vistelser på en vecka är ju det väldigt förmånligt för både frukost och club som jag fattar det. Verkar säljas på ebay för rätt billig peng..
Märkligt kan tyckas så här spontant.
Märkligt att Hyatt tillåter det kan man tycka, ja. Så länge som det inte leder till urvattning att förmånerna så är det väl ok men känns som det finns viss risk för att det inte kommer vara hållbart.

Förstår att säljarna även får en night i sin intjäning när någon använder deras GoH-cert så klart incitament att undvika att de fryser inne.

Toppen