Senaste nytt

Hur är Ethiopian att flyga till Buenos Aires?

Olle16

Medlem
Hej alla,

Har en sedan länge bokad 2-4-1 i businessclass till Sydamerika i mars. Rutten är Arlanda-Addis-Abeba-Buenos Aires med Ethiopian Airways. Någon som har erfarenhet av denna (förmodligen rätt udda) resrutt och kan dela med sig av erfarenheter?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

micke

Medlem
Hej alla,

Har en sedan länge bokad 2-4-1 i businessclass till Sydamerika i mars. Rutten är Arlanda-Addis-Abeba-Buenos Aires med Ethiopian Airways. Någon som har erfarenhet av denna (förmodligen rätt udda) resrutt och kan dela med sig av erfarenheter?
Med risk för off topic…
Om det är resrutten och inte klassen du vill ha input på så åkte vi ekonomi för 3 år sedan på denna rutt.
Addis är väl inte så roligt att byta på men samtidigt lite exotiskt. Tror de byggt om lite sen vi var där.
Sedan är det tekniskt stopp i Sao Paolo (tror vi fick sitta kvar på flyget) och vidare till Buenos Aires.
På hemvägen har jag för mig att den flyger över Oslo (eller om det var på utvägen).
Helt ok flygning om du frågar mig och den lär väl inte vara sämre i Business.
 

Olle16

Medlem
Tack för svar!

Yes, är själva resrutten jag undrade över. Verkar ju ändå som att den fungerar bra då. Blev lite tveksam om jag borde behålla den eller om jag ska försöka leta efter andra alternativ att ta mig till Buenos Aires med en 2-4-1 bokning. Tar gärna emot input där också.

Resan är en open jaw så hemresan är Curacao-Panama-Istanbul-Stockholm i business med Turkish
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen