Senaste nytt

Hur är det på Brussels Airlines long haul business?

Tamas

Medlem
Har en GOT-CPH-SFO bokning på SAS, det vet jag hur det är från förut.
Funderar att trixa till lite med GOT-BRU-JFK-PTY

Undrar hur är det på SN business nuförtiden? Loungen i Bryssel är onekligen trevligare än CPH men hur är hårdvaran och service jämfört med SAS över Atlanten?
 

Gnagel

Medlem
Vi flög BRU-IAD i SN Business i höstas och jag tycker att upplevelsen var likvärdig med SAS Business har för mig att det var samma typ av stol med "luftkudde" t.ex.
 

Tevyn

Medlem
Jag flög Augusti förra året IAD - BRU i tronsätet. Bra säten och mycket utrymme, men maten var den värsta jag ätit. Har aldrig lämnat eller inte ätit upp mat varken före eller efter men jag åt upp de 5 räkor som låg på riset och lämnade kvar riset. Frukosten var bra, ölutbudet var roligt och de hade en okej IFE vad jag minns.

Amenity kits var slut och fanns inte. Servicen helt okej, sätet jämfört med SAS. Inget Wi-Fi. Jag skulle valt SAS alla gånger.
 

atco

Medlem
Flög med dem BRU-JFK förra året. Hårdvaran helt ok. Ingen wifi. Service och maten var riktigt bra och loungen är, som sagt, betydligt roligare i Bryssel. Lång ölmeny om man gillar det...
 

ARN01

Medlem
Var några år sedan, åkte till Kampala. Vad jag kommer ihåg var det mer mellanmjölk än mellanmjölk. Maten inte alls i min smak, risig uppdukad ”snackbar”, trevligt att få en låda med choklad när man gick av. Hårdvara ok men enerverande med ”uppblåsbara” säten, crew kan jag öht inte på något sätt komma ihåg.
SAS klart bättre men förstår grejen med att testa nytt så absolut ett alternativ. Kanske inte blir så många fler chanser med tanke på vad som troligtvis händer framöver…
 

JacobGBG

Medlem
Jag hade nöjet att åka JFK-BRU i deras C när den var sprillans ny 2013. Mig veterligen kör dom samma hårdvara ännu. Skulle säga att den är helt ok. På den tiden hade dom även DoCo i catering som var lysande. Osäker dock om det gäller fortfarande.
 
Toppen