Senaste nytt

Hur är det att flyga med Air China?

I första hand eco class. Har US DM 200.000 poäng och 140.000 EBG poäng. Snart flyller jag dock på EB med typ 60.000 poäng efter F class resan CAI-FRA-BKK T/R, så i slutet av AUG har jag väl 200.000 EBG oxå. Några tips vad man kan göra med dem? Funderar på att nu köpa lite mer US DM då kampanjen 50+50 är igång igen.

Det krävs 100.000 US DM miles eller 120.000 SAS EB poäng per person för bonusresa mellan Europa och Australien i ekonomiklass.
Alltså, de miles/poäng du har räcker inte till 4 personer. (I fall någon av Er är spädbarn under 2 år, är saken annolunda dock.)

Andra problem är: Även om du hade alla miles/poäng som behövdes för 4 personers bonusresor till Australien, blir det svårt att hitta award stolar för 4 personer i samma flygningar hela vägen under högsäsong.

Ska flyga från TLL till SYD, ut runt 17DEC och hem JAN06 med familjen; 4 pax.
Har kollat runt lite och ser att AirChina har väldigt bra priser med start FRA. Hur är det att flyga med dem?

Jag vet inte om hur mycket era biljetter från Frankfurt kostar, men Finnair/Qantas kombibiljett från Tallinn till Sydney kostar ca 12.500 SEK inkl. skatter. (Fare basis: SLECO)
Den erbjuder fri stopover i Bangkok eller i Hong Kong.

Både Finnair och Qantas har AVOD i deras ekonomiklass på longdistans flygningar.

Med AC skulle biljetterna kosta 35.000 SEK för hela familjen. Barnen är 8 och 15. Skall kolla upp OY varianten som du nämner. Hoppas bara att den fungerar vid avresa runt 17/12 och retur 6/1. Då är den givetvis bättre. Kan även naturligtvis starta i HEL om det skulle vara billigare.
Återkommer....

Toppen