Senaste nytt

Housewarming party Stockholm 23 Februari 2017 [City lounge Centralen]

Canadien

Medlem
På vilket sätt är en gratis ToR oavsett kabinklass till Hong Kong snålt?

Edit: Dessutom var det en resa för två personer.
Jo, om man har en liter öl och väljer att ge bort en mikroliter så är man snål.

SAS har
32 * 250 stolar i C till HKG per år = 8000 st
56 * 250 stolar i Plus till HKG per år = 14000 ST

Att ge bort två av de 14000 istället för två av de 8000 tycker jag är lite snålt. Men visst, det var ju inte alla EBG/EBD som kunde vara med i tävlingen så kanske rättvist mot dem som inte kunde komma/fick plats.
 

DanielKif

Medlem
Jo, om man har en liter öl och väljer att ge bort en mikroliter så är man snål.

SAS har
32 * 250 stolar i C till HKG per år = 8000 st
56 * 250 stolar i Plus till HKG per år = 14000 ST

Att ge bort två av de 14000 istället för två av de 8000 tycker jag är lite snålt. Men visst, det var ju inte alla EBG/EBD som kunde vara med i tävlingen så kanske rättvist mot dem som inte kunde komma/fick plats.



För det första så var det fler än 1 person som kunde vinna biljetter om man fångade den.
Värdet på biljetterna är minimum 5000:- för två biljetter i Go till Hong Kong när de har kampanj. Oftast är de värda mer. Jag skattar värdet till 6-10k.
På tillställningen bjöd de på snittar och alkohol till ett värde av tiotusentalskronor.
Att påstå att de är snåla är rent fräckt tycker jag och helt felaktigt.
Det är en av nackdelarna med forumet. Att många inte är nöjda med vad man får/har utan bara vill ha mer.
 

Canadien

Medlem
För det första så var det fler än 1 person som kunde vinna biljetter om man fångade den.
Värdet på biljetterna är minimum 5000:- för två biljetter i Go till Hong Kong när de har kampanj.
Det är en av nackdelarna med forumet. Att många inte är nöjda med vad man får/har utan bara vill ha mer.
5000 för slutkund ja, för SAS kostar det i princip ingenting eftersom det sällan är helt slutsålt i Go.

Med din inställning skulle vi alla fortfarande vara grottmänniskor, om ingen ville ha mer och flyttade till trästuga.
 

Abbs

Medlem
5000 för slutkund ja, för SAS kostar det i princip ingenting eftersom det sällan är helt slutsålt i Go.

Med din inställning skulle vi alla fortfarande vara grottmänniskor, om ingen ville ha mer och flyttade till trästuga.
Och när jag har betalat för en Businessbiljett, hur känns det då om min granne fick biljetten genom att fånga den med chopsticks..

Man ska vara glad att SAS hade tävlingen, trött på detta "entitlement" på detta forum. De har X så de måste erbjuda mig Y, inte Z.
 

h9kh9k

Medlem
Hon jag pratade med (som rättmätligt tyckte att mina tre försök fick räcka och petade mig från kön :) ) sa att det var två C biljetter man tävlade om, men att det var en utlottning mellan dom som lyckades fånga. Gick inte mer in på lottningen men antar att dom kanske satt av 2 (eller flera, men fast antal) biljetter och lottar om det skulle vara flera som lyckades under kvällen.
 

longhaul

Medlem
Nej! Såg inte chopsticks tävlingen! Men det var ju sjukt stort därinne.
Tyckte f.ö att de sas anställda som serverade vin ( många törstiga!) gjorde ett bra jobb där som "sidekicks" från huvudkontoret, pratade med några. Det kanske inte gick fort men med känsla istället...
 
Toppen