Senaste nytt

Hotwire - secret hotel booking

Testade att boka två nätter i Prag för två personer i juni genom Hotwire. Läste på lite på ovanstående länkar och var ganska säker på vilket hotell jag skulle få. Med en viss pulsökning tryckte jag på continue knappen och fick till min belåtenhet se att jag precis bokat två nätter på Hilton Old Town Prague för 1260 kronor :) ( trodde även att det skulle vara detta hotell)

Vad hade det kostat via hotels.com eller hilton.com för de datumen?

Både på hotels.com och Hiltons egen sida så är priset 2432 kronor skillnaden är att på hotels.com så ingår även frukost i priset vilket det varken gör på Hiltons eller hotwires priser. Eftersom jag är HH Guld så hoppas jag på att det löser sig på plats, det brukar kunna göra det :rolleyes:

Hotwire har gett dålig utdelning i Tyskland för mig vid ett flertal tillfällen men i Bryssel, Prag och Paris funkar det jättebra.

Jag använde mig av Hotwire nyligen då jag var ute efter en natt på Sofitel Heathrow. Inte så nervöst då hotellet enligt "beskrivningen" var 5-stjärnigt och det inte finns några andra 5-stjärniga hotell vid Heathrow :) En bra besparing blev det också!

Smart tips, det skal jeg huske neste gang jeg trenger hotel ved LHR. Måtte sjekke og i august skal Sofitel ha 228euro, mens hotwire skulle ha kun 131USD :)

Använde det vid vistelse i Prag sommaren 2014, 3 rum, 4 nätter (To-Må) för 7327 SEK. Fick Intercontinental. Snittpris om 611 SEK rum / natt varav ett var en junior svit. Så visst kan det fungera bra ibland.

Klickade precis fram 4 hotellnätter på Key West. Blev halva priset emot hotels.com, det som skiljde sig var ingen frukost eller avbokning. Utifrån TripAdvisor statistiken och antal stjärnor på hotellet gjorde jag en kvalificerad gissning som visade sig vara rätt. Mycket nöjd!

Toppen