Senaste nytt

hotels.com statusnivåer?

hallgren

Medlem
Har nog funnits ett tag, men känns inte som det är värt något direkt.

Det kan ju förstås ha funnits tidigare, men de verkar ha börjat skylta med det 1 april. En fördel med företag som skickar mail nästan dagligen är ju att man kan spåra när saker hänt, och det dök upp i mailen från dem i lördags.

Om det sen är värt något är ju en annan fråga.
 
Det kan ju förstås ha funnits tidigare, men de verkar ha börjat skylta med det 1 april. En fördel med företag som skickar mail nästan dagligen är ju att man kan spåra när saker hänt, och det dök upp i mailen från dem i lördags.

Om det sen är värt något är ju en annan fråga.
Nej, det är inget nytt, jag var guld 2015 och 2016 om jag minns rätt. Kan ju vara så att du blev silver i mars och således börjar upptäcka det nu?

Dock har jag aldrig upplevt någon större skillnad att vara guld.
 
Verkar som de gjort om hemsidan och att det nu kommer upp guldfärgade partier. Ser även att jag varit gold sen mars 2014, har dock inte förstått vad "Exklusiv tillgång till erbjudanden och kampanjer" som det står att gold ger innebär i praktiken.
 

Jönsson

Medlem
Tidigare nyttjade jag Hotels.com över 30 nätter per år men de senaste två åren har jag knappast använt deras system då jag framförallt är kritisk till bland annat prissättningen. De ordinarie priserna till de exklusiva rabatterna är tex rena fantasipriserna. Trots att jag har förlorat min status så får jag fortfarande deras "hemliga priser" "exklusiva erbjudanden" och rabattkoder.

Enligt förmånsöversikten är skillnaderna följande:

Hemliga priser (B, S, G)
Bonusnätter (B, S, G)
Prioriterad kundtjänst (S, G)
Krångelfri resegaranti (S, G)
Samla snabbare med erbjudande (S, G)
Tidig tillgång till erbjudanden (S, G)
Prisgaranti plus (G)
Exklusiva erbjudanden för gold (G)

Krångelfri resegaranti låter ju intressant. Hur är resegarantin innan silver- och guldnivå? Krånglig?

Det är mycket som är skitsnack med det där företaget.
 

DavveP

Medlem
Hej, jag har fyra nätter kvar att bli Guld hos hotels.com. Är det värt att bli det? Kommer isf att behöva lägga om en bokning från Hilton direkt till via hotels.com. Har januari på mig. :)
 

Hachans

Medlem
Hej, jag har fyra nätter kvar att bli Guld hos hotels.com. Är det värt att bli det? Kommer isf att behöva lägga om en bokning från Hilton direkt till via hotels.com. Har januari på mig. :)

Guld har iaf gett mig uppgraderingar, vouchers och annat som brukar vara reserverat för kunder i hotellens egna program. Det är roligt att bli uppgraderad av Radisson när man bokar genom hotels men inte när man bokar direkt med Radisson!
 

Sullon

Medlem
De förmåner jag fått som Guld hos Hotels.com är inte så användningsbara, typ 20% rabatt på maten i restaurangen. Utöver detta så finns det möjlighet till tidig incheckning, sen utcheckning och rumsuppgradering. Men eftersom dessa förmåner gäller i mån av plats och att man får veta först när man anländer hotellet gör nyttan begränsad för mig. Det är dessutom bara en bråkdel av hotellen som omfattas av gulderbjudanden.
 
Toppen