Senaste nytt

Hotels.com - Guldmedlem

Sorry jag kanske var lite otydlig, jag har guld idag. Men jag kommer förmodligen inte lyckas behålla den efter sommaren. Min nästa bokning är nästa år. Frågan är om det räknas att man vara guld medlem vid boking?

Hur bedömer ni värdet/effekt av detta status? Jag har varit Silver sedan många år och aldrig märkt av något.

Min erfarenhet av Guld på hotels.com är att jag har lika stor chans att få statusförmåner genom hotels som genom hotellens egna program.

Jag bor inte tillräckligt hos en kedja för att få astronomisk status som behövs för de bästa perksen, så ofta blir det halvdant om jag bokar med deras egna program. Ofta får man en rumskategori högre (eller som senast ett Mail där de beklagade att de inte kunde uppgradera mig då jag redan bokat högsta kategorin men att de lämnar en flaska bubbel istället). Ofta får man även statusfördelarna genom hotellets eget program om man bokar genom hotels också, och har man riktig tur även dubbeldipp med poängen.

Sen är det ju en väldig massa gnäll på att man ska boka direkt med hotellen för bästa pris etc men jag har aldrig lyckats få ett hotell att matcha priset jag hittar online. Och om man inte får sina fördelar genom lojalitetsprogrammet ändå ser jag ingen anledning att stoppa mer pengar direkt i hotellets fickor.

TIPS!
Har du många nätter kvar till Guld?
Jag hade 14 nätter kvar för att nå Guld status. Bokade 14 nätter i Kambodja för 349 kr.
Stämplar och nätter trillade in som vanligt utan att jag checkade in och jag låg kvar i min soffa hemma i Sverige
Så nu är jag Guld igen:D
Visa bifogad bild 153539
Lade du 4886 kr på att bli hotels.com guld???
Har läst BC för länge för att förstå om detta är en trollpost eller ej XD
(1. Hotels.com guld kan ju knappast vara värt 4886 sek, särskilt inte om man bor så lite att man behöver köpa 14 nätter för att uppnå status. 2. Om man nu verkligen vill höja status har jag sett betydligt billigare alternativ än 349 kr/natten....).

Lade du 4886 kr på att bli hotels.com guld???
Har läst BC för länge för att förstå om detta är en trollpost eller ej XD
(1. Hotels.com guld kan ju knappast vara värt 4886 sek, särskilt inte om man bor så lite att man behöver köpa 14 nätter för att uppnå status. 2. Om man nu verkligen vill höja status har jag sett betydligt billigare alternativ än 349 kr/natten....).
Det är 349:- totalt, 25:-/natt
Tror nog ingen här inne är så dedikerad till hotels.com programmet att man spenderar närmare 5k på det

Toppen