Senaste nytt

Hotelltips New York 1-7 april

Det är väl vissa hotell/kedjor som har implementerat "resort fee", men att det är vanligt vet jag inte om jag håller med dig om. Inom Hilton-kedjan så är nog Distrikt Hotell de enda jag har stött på som faktiskt kör med detta.

Jag tycker mig se det ofta när jag kollar på hotell. När man kommer till sista sidan med betalning ser man skatt och avgift varje natt.
Kan va om man kollar lite dyrare hotell också?

Ja, de brukar kalla den "Destination Fee".

Det har varit ovanligt, men jag tycker det börjat dyka upp på rätt många ställen, även in NYC. Ett riktigt otyg när man tittar på award-stays :/

Jag har aldrig behövt betala "Resort" eller "Destination" fee när jag använder poäng med Hilton

Är repris som @Senator mest trogen Hilton och där har jag inte upplevt denna typ av kostnad.

Här finns en sammanställning som man kanske vill kasta ett öga på gällande den här typen av avgifter. New York Resort Fees Hur pass tillförlitlig den är vet jag dock inte, men ger troligen ett hum om hur läget är.

Kan rekommendera: Executive Hotel Le Soleil, New York. Fräscha rum nära Time Square. Har ni tur så får ni utsikt mot Empire State Building.
Enda negativa jag kan säga om hotellet är att rummen är små samt dåligt tryck i duschen (klassiska New York problem).

Verkar vara ungefär samma prisklass som Hilton dock.
upload_2019-2-5_17-24-30.png

Via hotels.com landade samma rum på cirka 18.230:-.

@Osten Det där är ju kasst pris. I nyc är det 3.50 per natt och rum plus 14.76 procent. Betalar du mer än så så har du valt fel hotell.

Facilities fee lol, är det för att få gå genom entren till hotellet ? Fler turisthotell har börjat addera massa fees som facilities eller destination eller vad man kallar det för att lura turister. Det som ser billigt ut är inslutändan mycke dyrare än tex hil5on, marriot etc. jacon jarvis kan duninte bli av med om du inte byter område så du slipper sponsra ett convention center.

@Osten Det där är ju kasst pris. I nyc är det 3.50 per natt och rum plus 14.76 procent. Betalar du mer än så så har du valt fel hotell.

Facilities fee lol, är det för att få gå genom entren till hotellet ? Fler turisthotell har börjat addera massa fees som facilities eller destination eller vad man kallar det för att lura turister. Det som ser billigt ut är inslutändan mycke dyrare än tex hil5on, marriot etc. jacon jarvis kan duninte bli av med om du inte byter område så du slipper sponsra ett convention center.

Förstår din tanke. Absolut många konstiga skatter, vet dock inte om jag tycker att priset är kasst men det är bara min åsikt. Jag tog med även skatter och avgifter på skärmdumpen just för att visa det totala priset. Via Hotels.com kan det absolut vara så att man åker på alla skatter när man väl kommer till hotellet det låter jag vara osagt. :) Kan dock fortfarande rekommendera hotellet då jag tycker att de håller minst samma klass som Hilton och ligger i samma prisklass.

Toppen