Senaste nytt

Hotelltips i Washington med familjen, gärna Hilton eller Accor

Bodde på Grand Hyatt när jag var i DC i mars. Trevligt hotell, vänlig personal och bra rum. Ligger också relativt bra till. Anledningen till att jag bodde där var dock att det var ett av de officiella konferenshotellen för konferensen jag var på och det ligger nära DC Convention Center.

Ligger dock i samma prisnivå som de andra...

Om du vill på Omni i Woodley Park ( trevligt hotell nära allt) så har du 55% chans att hamna där om du biddar på priceline.co.uk enligt Bidhelper

Tack för tipsen, har lite att grotta i nu.... Sånt här kan ju hålla en sysselsatt hur många timmar som helst!

Jag och hustrun spenderade helgen i Washington DC, med boende på Sofitel ett stenkast från White House. (Gold-medlem i LeClub, fick ett bra corner room med city view.) Bra läge, fantastisk frukost och underbara sängar - men i övrigt ganska ordinära rum och service. Måste ändå ge betyget fyra av fem. Vi kunde gå till i princip alla turistattraktioner och sevärdheter, inklusive Georgetown och Arlington/Pentagon - men det blev säkert tre till fyra mil gångväg under helgen... Kanske inte passar alla.

Bra frulle och sköna sängar är ju värt en del, har själv svårt för medelhavssängen (finns även på en hel del Scandic och i Asien) av modell bilfjäderkomfort.. Min pojkkropp trivs bäst i lite mjukare oversizesängar med fluffigt täcke!

Bodde nyligen på W Washington. Nära till "allt", nåja, det mesta, dvs, The Mall och museerna (ex.vis Smithsonian Air & Space). Takbaren har utsikt över Vita Huset..!..
Ingår i kedjan av designhotell, W, ofta bra lägen, rolig design, bra service, men också ofta rätt dyra (kan vara bra prismässigt vissa perioder). W Washington ligger nog i överkant prismässigt, men tyckte det var värt det med tanke på läget och att det var första gången för mig i D.C. Hotellen ingår i Starwood, SPG (W, Sheraton, Westin, St:Regis, Luxury Collection och några till ...).

Georgetown ligger en bit bort från W, men de har en "Acura Experience" - de kör dig, t.ex. till Georgetown i en Acura gratis (!).

Har bokat W för 3 nätter i slutet av september, men läst en hel del dåliga reviews på tripadvisor... märkte du av bråk och stök från baren på taket som många verkar klaga på?

Aramisa; nej, jag märkte inte av någon "bråk", det var hög ljudnivå i baren (på taket) inomhus, så där så det knappt går att höra vad man tänker (kvällstid), men på terrassen var det lugnare. Och, det här var på fre- och lördagen. I veckan verkade det lugnare ... jag checkade in på en torsdag.

Har du bott på W tidigare? Om inte så ...

W är en kedja som frekventeras av den s.k. "Jet Set" -publiken. Så, det är inte ovanligt att de har en DJ i lobbyn (W San Francisco hade liveband en gång jag var där), framför allt en fredag och lördag kväll. De vil att det ska vara lite av party-stämning! Ljudnivån i lobbyn var rätt hög på kvällen ... men, så fort jag kom in i hissen så var det mycket lugnare, väl på min våning var det mycket tyst. Det var också många kostymer och aftonklänningar på fredagkvällen, både i lobbyn och takbaren (egentligen två; en inomhus och en terrass).

I och med att det var fullt i takbaren på torsdagen, blev till att ta ett "light fare" i lobbybaren istället. Helt ok - och mycket lugnare då. Lördagkväll passade jag på att prova hotellets egen restaurang - rekommenderas! Biffen var mycket bra! Bra vin! Även frukosten håller hög klass. Kan rekommendera äggröran med krabbkött! Blev något av en favorit så jag har nästan lyckats rekonstruera den och gör den själv ibland till söndag-brunch hemmavid.

Jag har också läst en del dåliga recensioner för flera dyrare hotell jag bott på och funnit att de sällen stämmer. Ex.vis. så har det rankats ned rätt ofta på Vedema resort (Santorini), men när vi bott där så har vi inte haft något att klaga på. Det har visat sig att de som skrivit dåligt själva aldrig pratade med hotellet om det. Om du anmärker på något, enligt min egen erfarenhet, så fixade personlen på stört!

Personalen på W har verkligen en fixar mentalitet! Du kan i princip fråga om vad som helst och de ordnar det.. .de kallar den servicen för "Whatever Whenever" ...

Var en helg i Washington D.C. og bodde på Radisson Hotel Reagan National Airport (selv om jeg fly inn og ut fra IAD, ikke DCA).

Valgte det (som da er litt utenfor) på grunn av de håpløse hotellprisene i byen. Litt utenfor, men 2-3 minutter å gå til metro, og derfra 15 minutter til nesten hvor enn du ønsker i D.C.-sentrum. Kan anbefale det hotellet, grei nok standard med tanke på prisen. Betalte vel rundt 100 USD for natten.

(Er du flyinteressert vil jeg også anbefale deg å ta turen ut til Gravelley Point, som er en liten gressknoll på en liten øy like ved ene siden av rullebanen på DCA. Utrolig gøy å stå der og se flyene ta av/lande like over hodet ditt. Bor du f.eks. på Radisson ved DCA, er det bare å ta shuttle til DCA og gå (tar vel 15 minutter) dit, da det er sykkelsti hele veien ut. )

Toppen