Senaste nytt

Hotelltips i New York?

Tack för tips, ska kolla in dem!

Hur ser ni på att åka till New York nästa år? Visst är det extremt dyrt där just nu om man ska gå ut och äta varje dag i en vecka? Tänker om man ska kolla lite airbnb om det finns för att laga lite mat själva.
Kör ni AirBnB, köp in lite bagels och pålägg så klarar ni er igenom frukosten. Skippa kaffekedjorna, går lätt 8 dollar på en kaffe.
Snacksa under dagen, skippa snabbmatskedjorna och ät er mätta på NYCs kända pizza-slices, mexikansk mat etc på småkrogar. Man kan göra NYC rätt genom att aldrig äta på ett ställe där man sitter ner.

Senast bodde jag med en polare i Brooklyn, eget våningsplan i ett äldre hus. Charmigt men bekvämt. Frukost i lägenheten, sen ut, lunch på stående fot, och middag hämtade vi till lägenheten. Några gånger åt vi lite mer exotiskt snabbmat, men inte ofta.

Tack för tips, ska kolla in dem!

Hur ser ni på att åka till New York nästa år? Visst är det extremt dyrt där just nu om man ska gå ut och äta varje dag i en vecka? Tänker om man ska kolla lite airbnb om det finns för att laga lite mat själva.
Vad skulle vara annorlunda nästa år kontra 2025 menar du? Förstår inte riktigt frågan.
Ja, det kommer förmodligen att bli dyrt om ni ska äta ute 3x om dagen i en vecka, så länge ni inte tänker äta på tex chipotle samtliga måltider. Första gången jag var i New York stannade jag 4 nätter och det räckte gott och väl.

Sen just Airbnb i New York är ju lite oklart om jag förstått det rätt. Satsa på billigare hotell istället om din budget är stram. (Jag hade börjat med att korrigera längden på resan om det känns tight redan i planeringsstadiet)

EDIT: Lyckas du boka till ett humant pris per natt har jag hört att Arlo SOHO ska vara bra. Pyttesmå rum, men rent och fräsch, och med enligt mig placerat i Manhattans bästa område. Jag har bott på Arlo Midtown och hade inget att klaga på när det kommer till just hotellet. Sen att jag avskyr midtown är en annan femma.

Last edited:
Toppen